استانی 16:31 - 01 بهمن 1396
مسئول اتحادیه کوره داران کاشمر گفت: متأسفانه به دلیل بدهی بسیاری از کوره داران به شرکت گاز امکان پخت خشت‌های آجر در این شهر وجود ندارد.

خشت‌هایی که در نبود گاز خام می‌مانند

علی اکبر فدایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روستای قوژد با وجود تعداد یکصد واحد کوره آجرپزی سهم بسیار بزرگی در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و نیز تأمین مصالح منطقه دارد، افزود: به دلیل مشکلات در این واحدهای تولیدی کمتر از هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه از چند سال قبل به دنبال تغییر سوخت مصرفی کوره‌ها از نفت سیاه به گاز این واحدهای تولیدی با هزینه‌های بسیار زیاد اقدام به سیستم گازکشی مجهز کردند، بیان کرد: هر چند این امر از مشکلات قبلی کم نموده و در جهت بهبود تولید قدمی برداشته شد اما عواملی همچون گرانی بیش از حد قیمت مصرفی گاز، تغییر اقلیم منطقه و احتساب آبونمان زیاد بر روی قبض‌های ارسالی مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

مسئول اتحادیه کوره داران کاشمر با بیان اینکه در صورت فعالیت یا تعطیلی در هر دوره 40 روزه حدود 170 تا 180 هزار تومان باید آبونمان پرداخت کنیم، اظهار کرد: عدم وجود بازار فروش به علت رکود بازار مسکن و ساخت‌وساز و عدم توانایی پرداخت هزینه‌های مصرفی موجب شد نتوانیم قبض‌های گاز را پرداخت کنیم و از سویی موجب قطع گاز و جمع‌آوری اتصالات توسط شرکت گاز گردید.

وی با اعلام اینکه خاموش شدن کوره‌ها موجب بیکاری بسیاری از جوانان منطقه شده است، گفت: طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ۴۰ کوره تعطیل شده‌اند و اکنون حدود 60 کوره فعالند که همان‌ها هم با کمتر از 30 درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

فدایی با بیان اینکه تعطیلی کوره‌ها بعد از هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد و همه‌ساله شاهد تعطیل شدن چندین کوره در منطقه هستیم، اظهار کرد: بسیاری از کوره داران مجبور شده‌اند برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها برخی  دستگاه‌های خود را به‌عنوان آهن قراضه به فروش برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تولید هر آجر  80 تومان هزینه می‌شود اما به دلیل مشکلات مالی مجبوریم به 70 تومان بفروشیم، گفت: اگر بخواهیم این صنعت سود داشته باشد باید قیمت هر آجر به 100 تومان افزایش یابد.

مسئول اتحادیه کوره داران کاشمر همچنین از وجود واسطه‌هایی در این حرفه خبر داد و اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی بسیاری از مصالح فروشان آجر کوره داران را با قیمت بسیار پائین می‌خرند و خود به صورت خرده با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسانند.

فدایی با بیان اینکه اکنون هر کوره 50 تا 60 میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار است، گفت: با وجود اینکه در گذشته سالی 200 میلیون آجر در منطقه تولید می‌شد اما اکنون تولید تمامی کوره داران به کمتر از  100 میلیون کاهش یافته است.



انتهای پیام


9647071
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است