سیاسی 14:49 - 06 خرداد 1397
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرچه مردم ایران شرایط بی‌ثباتی بازار و افت ارزش پول ملی و تلاطم در بازار ارز و طلا، رکود اقتصادی و کمبود سرمایه‌گذاری و وضعیت نابسامان اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تحمل این را که سرمایه‌های این کشور توسط برخی به ظاهر دولتمرد به چپاول برود و فساد و تبعیض در کشور نهادینه شود، ندارند.

خدری: در عمل با مفسدان اقتصادی برخورد شود

به گزارش ایسنا، عبدالحمید خدری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز، بیان کرد: انقلاب اسلامی بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه یک آزمون بزرگ قرار گرفته است. دشمنان دیرینه این کشور دندان تیز کرده و در کمین نشسته‌اند، شرط عبور از این مرحله تنها یک اصل است و آن اتحاد راستین همه ارکان کشور در بین احزاب، گروه‌ها و سلایق مختلف است.

وی در ادامه گفت: امروز باید نصایح مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم و اگر توان حل بحران‌های موجود را نداریم، بحران جدیدی ایجاد نکنیم. رییس‌جمهور تازه کار آمریکا گویا عرف بین‌المللی را نمی‌شناسد و معنای تعهدات چندجانبه را درک نمی‌کند. او نمی‌داند قطعنامه شورای امنیت به چه معناست. دولت آمریکا برای مدتی طولانی مذاکره و راه‌حل دیپلماسی را بی‌اعتبار کرد و نشان داد که آمریکا حتی به مفاد قراردادی که خود یک طرف از آن است، پایبند نیست.

خدری افزود: پاسخ سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر برای بشریت مهم است که چه کسی بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای دنیا را دارد. چه کسی اولین بمب اتم را بر سر مردم بیگناه ژاپن فرود آورد، چه کسی هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد، پدیدآوردن گروهک‌های تکفیری و داعشی‌ها چه کسی است. بنابراین ادعای آمریکا در دفاع از حقوق بشر ادعایی واهی و باطل است. به دولتمردان توصیه می‌کنم که در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقتدرانه بایستند و این مهم نیازمند بکارگیری عقل سیاسی است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد: گرچه مردم ایران شرایط بی‌ثباتی بازار و افت ارزش پول ملی و تلاطم در بازار ارز و طلا، رکود اقتصادی و کمبود سرمایه‌گذاری و وضعیت نابسامان اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تحمل این را که سرمایه‌های این کشور توسط برخی به ظاهر دولتمرد به چپاول برود و فساد و تبعیض در کشور نهادینه شود، ندارد. بنده خواستار برخورد قاطع نه تنها در شعار بلکه در عمل با مفسدان اقتصادی هستم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه، بیان کرد: آقای رییس‌جمهور چرا کسی فریاد مردم بوشهر را نمی‌شنود؟ استان بوشهر در بلندگاه‌های بزرگ تاریخ و با دریایی از ثروت‌های خدادادی امروز در سایه کم‌توجهی و کم لطفی دولتمردان از قطار توسعه جا مانده است. با هر متر و معیاری که بسنجیم در حق این نگهبانان خلیج‌فارس کوتاهی شده است. شاید بد نباشد که رییس‌جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی کشور اصل 28 میثاق‌نامه ملی را یادآور شود. این اصل به تامین شغل بر اساس خواست و تمایل افراد اشاره دارد اما امروز حتی ملوانان ما با زحمت‌های فراوانی که می‌کشند برای دوام شغل خود در بیم و امید به سر می‌برند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد: آقای روحانی اندکی به عقب برگردید و مناظره‌های خود را در منظر مردم مرور کنید. فرمایشات خود را در مراسم تنفیذ و تحلیف مبنی بر فقرزدایی مطلق به یاد آورید. اجازه ندهید دولت شما با تصمیمات غلط که منشا آن گزارشات غلط است خاطر مرزنشینان را مکدر کند. آقای روحانی و هیات دولت نام بوشهر برای استماع به خوبی آشناست چرا که چرخ اقتصاد شما با وجود بوشهر می‌چرخد اما با کمال تاسف چرخه اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم در بوشهر متوقف شده است. آقای روحانی درست است که مردم استان بوشهر مردمی قانع هستند اما قناعت نیز حد و اندازه‌ای دارد.

وی در پایان گفت: آقای رییس‌جمهور از سعه صدر و صبوری مردم بوشهر سوء استفاده نکنید. چه زمانی قرار است صدای این مردم شنیده شود. مردم استان بوشهر از شمال تا جنوب دردمند هستند و وقتی می‌بینم با چراغ سبز مدیران غیربومی، نیروی کار از خارج از استان فوج فوج به استان وارد می‌شود دردمندتر می‌شود. توهین بی‌شرمانه استاد دانشگاه زاهدان به قوم بلوچ را محکوم می‌کنم و از دستگاه قضا تقاضا دارم با این فرد هتاک که ساحت مقدس دانشگاه را آلوده کرده شدیدا برخورد کنند. مردم سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت‌ها و دشواری‌های فراوان همچنان روح بزرگ خود را حفظ کرده‌اند. تمام اقوام و مذاهب ایران اعضای یک پیکر هستند و زیر یک چتر واحد گرد هم آمده‌اند.

انتهای پیام


9792185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است