علمی فناوری 07:40 - 01 بهمن 1396
رئیس مجتمع آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد؛
رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر ارتقای استانداردهای ایمنی و بهداشت و محیط در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، تاکید کرد: امر آموزش برای ایمنی دانشجویان، مستلزم تصویب قوانین جدید در آموزش دانشگاهی است.

ضرورت تعریف واحد درسی ایمنی برای دانشجویان برخی رشته‌ها/تدوین آئین‌نامه ایمنی آزمایشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر سعید رضائی با بیان این مطلب اظهار کرد: به نظر می‌رسد در صورتی که واحد درسی ایمنی برای دانشجویان رشته‌هایی که مرتب با آزمایشگاه سر و کار دارند، تعریف شود و جزو سرفصل دروس این رشته‌ها قرار گیرد، نتیجه مناسبی در رابطه با بحث ایمنی آزمایشگاهی در بر خواهد داشت.

رضائی با اشاره به این مطلب که در هر ساعت حداقل ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی، کلاس آموزشی در مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی واحد علوم و تحقیقات می‌گذرانند، افزود: متاسفانه بخش عمده‌ای از دانشجویان، آموزش لازم در حوزه ایمنی آزمایشگاه‌ها را ندیده‌اند اما کارشناسان با هوشیاری مراقب هستند و با ملزم کردن دانشجویان به استفاده از لوازم حفاظت فردی، ایمنی آزمایشگاهی را تا حد امکان برای افراد برقرار کرده‌ایم.

وی درباره سابقه تدوین و اجرای قوانین و رویه‌های ارتقای استانداردهای ایمنی و بهداشت محیط در آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات، گفت: در سال ۹۳ با بررسی کمیته‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ، آئین‌نامه ایمنی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها تدوین شد. این درحالی است که آئین‌نامه منسجمی در کشور در این خصوص موجود نیست.

رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: به همین خاطر، آئین‌نامه ایمنی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد با الگوبرداری از آئین‌نامه‌های ایمنی موجود در دنیا به خصوص آمریکا و اروپا تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، وی افزود: اجرای این آئین‌نامه برای آزمایشگاه‌های جدیدالتاسیس لازم‌الاجرا و الزامی است و برای آزمایشگاه‌های قدیمی مانند رازی، الزام انطباق وجود دارد.

انتهای پیام


9646213
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است