بین‌الملل 01:40 - 28 شهریور 1397

پنتاگون: ائتلاف بین المللی مسئول سقوط هواپیمای روس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «شان رایان» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش و سخنگوی ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت که این ائتلاف در سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-۲۰ نیروی هوایی روسیه در سوریه دخیل نیست.

وی در این خصوص گفت: ائتلاف بین الملل در این قضیه دخالتی نداشته است. اظهار نظر این مورد بسیار دشوار است، زیرا این حادثه به تازگی رخ داده است. مطمئن هستم که تحقیقات در مورد چگونگی این حادثه جریان دارد.

پیش از این اظهارات نیز نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل در خصوص حمله به هواپیمای نظامی ایل-۲۰ ابراز همدردی نمود.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که ۱۷ سپتامبر در ساعت ۲۳.۰۰ به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-۲۰ که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ۳۵ کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-۱۶ اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-۲۰ با شلیک سیستم موشکی اس-۲۰۰ سوریه از بین رفت و این در حالی بود که ۱۵ نظامی روسی در این هواپیما بودند.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-۲۰ را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.


9912471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است