اجتماعی 00:43 - 05 خرداد 1401
سخنگوی شهرداری تهران به تشریح عملکرد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و نقش شهردار تهران در این کمیسیون پرداخت.

زاکانی رییس کمیته تعاملات شهری ایران و روسیه شد/ سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه شهری رونق می‌گیرد

مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس، به تشریح علل حضور شهردار تهران در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در دولت قبلی به محاق رفته بود، در دولت آیت الله رییسی احیا شده است و مسئول هر کدام از کمیسیون‌ها با توجه به مسئولیت‌های دستگاهی خود مشخص شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول هر کدام از کمیسیون‌ها یکی از اعضای هیات دولت هستند و این جلسه ارتباطی با مذاکرات نفتی نداشته است، ابراز داشت: این اشتباه بزرگ منتقدان است که این جلسه را به مذاکرات نفتی نسبت داده‌اند.

محمدخانی ادامه داد: این کمیسیون مشترک اقتصادی به دلیل سطح بالای مذاکراتش به هیات‌های عالی همکاری اقتصادی ایران و روسیه تغییر نام داده‌است.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در هیات‌های عالی همکاری اقتصادی ایران و روسیه، وزیر نفت، معاون وزیر اقتصاد، معاونان وزیر راه، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنعت، شهردار تهران، رییس سازمان انرژی اتمی، رییس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مشاور بین‌الملل وزارت نیرو حضور داشته  مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، گفت: به عنوان مثال معاون وزیر خارجه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه است تا موضوعات مرتبط را پیگیری کند.

وی یادآور شد: در این جلسه درباره موضوعات مشترک بسیاری بحث شده و تنها مساله نفت مطرح نبوده است.

محمدخانی با بیان اینکه مذاکرات بین شهردار تهران و طرف روس درباره موضوعات شهری از قبل انجام‌شده بود  که بخشی از آن در این جلسه با "الکساندر نواک" بازگو شده است، ابراز داشت: دامنه این مذاکرات از تصمیم گیری درباره همکاری مشترک درباره توسعه حمل و نقل شهری تا حتی صادرات میوه خشک هم بود.

وی بیان داشت: در این جلسه کمیته‌های ذیل کمیسیون‌ها هم مشخص شدند که کمیته تعاملات شهری یکی از آنها بود و مسئولیت این کمیته نیز برعهده علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرها گذاشته شد.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که شهردار تهران علاوه بر مسئولیت مدیریت پایتخت و عضویت در هیات دولت، ریاست مجمع شهرداران  کلانشهرهای که شامل ۲۰ شهر بزرگ کشور می‌شود را بر عهده دارد، گفت: به دلیل توجه ویژه رییس جمهور به مسایل کلانشهرها و وجود مشکلات زیربنایی تهران، مسئولیت این کمیته به عهده زاکانی گذاشته شده است.

وی با تاکید بر این نکته که همه بخش‌های دولت و حتی بخش خصوصی در این کمیسیون‌ها حضور فعال خواهند داشت، گفت: بدین ترتیب تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/


11573968
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کارکرد این شورا نگاه درون سازمانی و فرهنگ سازی است، حوزه فرهنگ در محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان سال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است