سیاسی 08:54 - 09 مهر 1393
قم - ایرنا - دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: دولت وحدت ملی باید دربرگیرنده آحاد مردم افغانستان باشد و به یک قوم، زبان و تیم مختص نباشد و همه احساس کنند که این حکومت متعلق به تمام مردم است.

'محمدحسن جعفری' روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا مرکز قم با اشاره به شکل گیری دولت وحدت ملی در کشور افغانستان، افزود: ما از ایجاد دولت وحدت ملی در افغانستان استقبال می کنیم و این حرکت را به فال نیک می گیریم و آن را مایه خیر و برکت برای مردم این کشور می دانیم.



وی با بیان اینکه حزب رفاه ملی افغانستان ایجاد دولت وحدت ملی را به آقای 'اشرف غنی احمدزی' و 'عبدالله عبدالله' و همچنین به ملت بزرگ و شریف این کشور تبریک می گوید، ابراز امیدواری کرد: در دولت آینده، توسعه متوازن، بازسازی و آوردن صلح، ثبات و امنیت، زمینه اشتغال برای جوانان و دیگر اقشار مختلف بیش از گذشته فراهم شود.



وی به امکانات و معادن بالقوه کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: باید زمینه ای ایجاد شود تا در سفره مردم لقمه نانی باشد؛ ماندن مردم افغانستان در فقر با وجود این همه امکانات خدادادی به صلاح دولتمردان نیست.



جعفری تاکید کرد: باید به مردم، به ویژه جوانان این کشور بها داده شود و زبان تفاهم و تعامل در این زمینه ایجاد شود.



وی با بیان اینکه امیدواریم عملکرد حکومت آینده شفاف، روشن و بسیار دقیق و منظم باشد، تصریح کرد: علاوه بر آن، انتظاری که مردم از حکومت وحدت ملی دارند، همدلی، هم سویی و تفاهم است و بدون تفاهم و مذاکره هیچ کاری انجام نمی شود.



وی ابراز امیدواری کرد: در دولت آینده و همانطور که 'اشرف غنی احمدزی'، و 'عبدالله عبدالله' وعده داده اند، مردم وضعیت بهبود پیدا کند و جلوی جنگ طلبان و تروریست گرفته شود.



رییس مجمع فرهنگی انقلاب اسلامی افغانستان با بیان اینکه اگر گروه های تروریستی زبان صلح و تفاهم نمی فهمند، باید با زبان دیگری با آنها صحبت شود، تاکید کرد: شرایط و انگیزه های لازم برای بازگشت مهاجران افغان از کشورهای همسایه و اروپایی به این کشور ایجاد شود.



جعفری همچنین گفت: از دولت وحدت ملی انتظار داریم با کشورهای همسایه حسن همجواری، تفاهم و دوستی در پیش بگیرد .



وی ادامه داد:با توجه به صحبت های 'اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله'، امیدواریم بتوانیم نظرات نیک را به دولت های همسایه منتقل کنیم تا آن ها نیز احساس کنند که صلح و امنیت در افغانستان حاکم است و این امر برای آنها نیز مفید خواهد بود.



وی تاکید کرد: باور داریم که افغانستان باثبات و صلح تاثیرات مثبتی در کشورهای همسایه خواهد داشت.



وی تاکید کرد: حزب رفاه ملی افغانستان بر این باور است که با سعه صدر، همدلی و خویشتن داری می شود بسیاری از کارها را پیش برد و روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی را به وجود آورد.







* ماندن نیروهای خارجی در افغانستان به صلاح این کشور نیست



دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان همچنین با تاکید بر اینکه حزب رفاه ملی خواهان خروج نیروهای خارجی پس از سال 2014 از افغانستان است، تصریح کرد: ما بارها تاکید کرده ایم که ماندن نیروهای خارجی در این کشور، غیر از بهانه دادن دست طالبان و تروریست ها چیز دیگری نخواهد داشت و ما خواهان خروج این نیروها هستیم.



جعفری با بیان اینکه افغانستان با داشتن سه هزار و 500 نیروی ارتش و پلیس، نیازی به حضور نیروهای خارجی ندارد، افزود: اگر جامعه جهانی می خواهد به کشور افغانستان کمک کند، به ارتش، پلیس، امنیت و در مجموع به دولت این کشور کمک کند تا مردم افغانستان روی پای خود بایستند.







* کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان دخالت نکنند



وی ضمن انتقاد از دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان، تصریح کرد: کشورهای خارجی به ویژه آمریکا و انگلیس در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند و به هر تصمیمی که دولت افغانستان می گیرد، احترام بگذارند.



وی ایجاد گروه های تروریستی در منطقه را علاوه بر مسلمانان برای تمام کشورهای جهان مصیبت بار عنوان کرد و افزود: اگر برخی کشورها مانند قطر و عربستان به طالبان کمک می کنند، بدانند که با این کمک ها آتش هایی در منطقه افروخته می شود که دودش به چشم آن ها نیز خواهد رسید.



جعفری با بیان اینکه به اعتراف کشورهای غربی، این گروه های افراطی ساخته و پرداخته خودشان است، تاکید کرد: غرب باید ایجاد ائتلاف برای مبارزه با گروه های افراطی از جمله داعش را به کشورهای منطقه واگذار کند تا خاورمیانه عاری از تروریسم و گروه های افراطی، سلفی و وهابی شود.



وی از کشورهای غربی خواست: دست از اسلام هراسی، ایران هراسی و مسلمان هراسی بردارند.



'عبدالله عبدالله' و 'اشرف غنی احمد زی' دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه 30 شهریور ماه پس از دو ماه مذاکره موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در کاخ ریاست جمهوری این کشور امضا کردند.ک/3



/7404/ 550/ 605

انتهای پیام /*


4844199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است