استانی 23:14 - 08 مهر 1399
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:
ایسنا/لرستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۶۰۰۰ هکتار باغ دیم در اراضی شیب‌دار این استان احداث می‌شود.

احداث ۶۰۰۰ هکتار باغ دیم در لرستان

علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشت ارقام مقاوم و کم آب بر در اراضی با شیب بین هشت تا ۱۲ درصد و اجرای طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری علاوه بر حفاظت از بافت خاک و احیای عرصه‌های طبیعی، نفوذپذیری بیشتر خاک به آب را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان در این راستا واگذاری اراضی شیب‌دار برای توسعه باغات به‌صورت دیم است که در قالب شیوه‌نامه واگذاری اراضی شیب‌دار ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

احمدوندی بیان کرد: بخش عمده اراضی استان به دلیل شیب زیاد، خاک نسبتاً نامناسب از شرایط مناسبی جهت کشت زراعی برخوردار نیست و شیب زیاد و بعضاً کمبود بارندگی و عدم رعایت شرایط کشت در اراضی شیب‌دار، موجب کاهش توان‌زیستی خاک شده و به‌مرورزمان، کاهش حاصلخیزی و فرسایش خاک را به همراه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در مناطقی قابل انجام است که از بارندگی سالیانه ۳۰۰ میلی‌متر به بالا برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغات دیم روی اراضی شیب‌دار دارای آثار و مزیت‌های متعددی بوده که یکی از این مزیت‌ها ارزان و اقتصادی بودن آن است.

احمدوندی گفت: یکی دیگر از مزایای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، بهره‌وری در مصرف آب است.

انتهای پیام


10740900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است