استانی 09:11 - 18 خرداد 1399
رئیس‌ شوراهای حل ‌اختلاف استان زنجان:
ایسنا/زنجان رئیس‌ شوراهای حل‌ اختلاف استان زنجان گفت: رسالت شورای حل اختلاف، گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه است.

رسالت شورا، گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه است

بنا به اعلام روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، محمدرضا احمدی دیروز (۱۷ خرداد) در همایش شورای حل اختلاف طارم، ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به نوع و میزان پرونده‌های این شهرستان نسبت به حوزه‌های دیگر که نشان می‌دهد مردم طارم با فرهنگ و اهل سازش هستند و با تلاش مضاعف می‌توان اکثر پرونده‌ها را با صلح و سازش ختم کرد.

وی اصلاح ذات‌البین میان اصحاب دعوی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف به ویژه در روستاها با مردم و امور آنان کاملا آشنا بوده و در برخی مسائل بهتر و راحت‌تر از دادگاه می‌توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش میان طرفین دعوا ایجاد کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه معتمدین و ریش‌سفیدان جامعه در فرهنگ ما از ابتدا مورد وثوق مردم بوده و سخن آنان حجت بوده است، ادامه داد: شوراهای حل اختلاف دارای مزایای زیادی از جمله کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها به دلیل رعایت نکردن تشریفات آیین دادرسی، آرامش وجدان و حفظ شخصیت ارباب رجوع است.

احمدی در ادامه در مورد سند تحول قوه قضاییه، گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است، زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یکی دیگر از اهداف سند تحول قوه قضاییه را کاهش تعداد زندانیان به‌خصوص زندانیان جرایم مالی خواند و تصریح کرد: باید سعی کنیم کسی در شوراهای حل اختلاف به دلیل مسائل مالی به زندان نرود. در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، به‌ دنبال گره‌گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی نیز در این خصوص کمک راهبری می‌کند.

انتهای پیام


10563265
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است