استانی 18:28 - 23 مرداد 1397

رسانه با قلم خود امید را در جامعه تزریق کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده مقام رهبری باید کار را از تفنن خارج و دغدغه فقط برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه تقلید کورکورانه از کارهای غرب یکی از ضعف های مطبوعات کشور از دیدگاه رهبری است، افزود: این تقلید کورکورانه سبب بروز ناهنجاری ها و آسیب ها در جامعه و به ویژه خانواده شده است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه خبرنگاران باید دارای آگاهی سیاسی و رسانه ای باشند، گفت: التزام به رسالت های خبرنگاری جز وظایف مهم خبرنگاران است.

وی با اشاره به وضعیت حساس امروز کشور، خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته همیشه در تحریم بوده و در آینده نیز خواهیم بود. به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی به رغم وجود همه این فشارها در تمام این سال ها استقلال و آزادی خود را حفظ کرده است.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه استکبار جهانی دغدغه خود را سختی مردم ایران عنوان می کنند ولی خود عامل ایجاد همه این سختی ها و فشارها است، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه های مختلف شاهد مشکل هستیم ولی مسئولان تلاش می کنند تا مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه رسانه و سایر حوزه بسیار خطیر و حساس است، افزود: اینکه عده ای تصور می کنند با سقوط این نظام وضعیت بهتر از این خواهد شد سخت در اشتباه هستند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به توان و تخصص جوانان ایرانی برای حل مشکلات تکیه شود، تصریح کرد: امروز رسانه دست توانا کشور است و با قلم خود می تواند زمینه ساز تزریق امید در جامعه شود.

وی به بروز مشکلات در بازار ارز نیز اشاره و شروع آن را از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: رسانه و فضای مجازی کشور باید در راستای حفظ منافع ملی و مردم حرکت کند نه اینکه خود آتش در هیزم مشکلات باشد.

افتخاری عدم حضور در عرصه بین المللی را یکی دیگر از ضعف های رسانه های کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های که امروز باید به آن توجه شود عرصه بین المللی با وجود این میزان از هجمه علیه نظام است.

وی با بیان اینکه جناح بندی در سطح شهرستان های فومن و شفت اصلا قابل قبول نیست، افزود: هر دو شهرستان برای من به عنوان نماینده این شهرستان ها در مجلس یکی است و برای رشد و توسعه هر دو شهرستان تلاش می کنم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد : باید با همدلی و وحدت در راستای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی برلزوم تقویت نهاد خبرنگاران تاکید کرد و گفت: باید اهل فن، تشخیص و تحلیل وارد این میدان شوند و از ورود افراد بدون تخصص به این حوزه خود خبرنگاران جلوگیری به عمل آورند.

به گفته این مسئول رسانه باید در کنار مسئولان باشد تا با انتقال مشکلات به آنها زمینه حل کمبودها در سطح شهرستان فراهم شود.


9874006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است