استانی 15:48 - 12 خرداد 1399

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۶ هزار نفر رسید
به گزارش خبرنگار مهر، دکترعبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱ هزار و ۶۳۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۶۴ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۱۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۰ مورد شناسایی شده، سه هزار و ۷۰ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۲۶۳ مورد؛ آباده ۱۳۹ مورد؛ اقلید ۹۴ مورد؛ استهبان ۹۲ مورد؛ خرم بید و داراب هر کدام ۸۳ مورد؛ کوار ۸۰ مورد؛ کازرون ۷۷ مورد؛ رستم و ممسنی هر کدام ۶۹ مورد؛ کوه چنار ۶۸ مورد؛ فیروزآباد ۶۲ مورد؛ زرقان ۵۲ مورد؛ لامرد ۴۶ مورد؛ پاسارگاد ۴۴ مورد؛ سپیدان ۴۳ مورد؛ قیروکارزین و زرین دشت هر کدام ۳۲ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد؛ سروستان ۲۹ مورد؛ بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۳ مورد؛ بیضا ۱۴ مورد؛ سرچهان و فراشبند هر کدام ۱۰ مورد؛ خرامه هشت مورد؛ بختگان هفت مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در چهار روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱۰ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۳۹۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: با توجه به فعالیت برخی اماکن ورزشی که مرتبط با تماس بدنی افراد نیست، دستورالعمل و پروتکل‌های موردنیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و به این مراکز ابلاغ شده است.

او استفاده از وسایل حفاظت فردی، ضدعفونی سطوح و وسایل ورزشی، تهویه مناسب، رعایت فاصله دو متری هر فرد را از دستورالعمل‌های بهداشتی برای مراکز ورزشی واجد شرایط عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تحلف در این مراکز و رعای نشدن اصول بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.


10556528
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است