استانی 14:52 - 29 فروردین 1400
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان:
ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: ترازوی ۹۹ درصد اصناف زنجانی میزان است.

ترازوی ۹۹ درصد اصناف زنجانی میزان است

سیروس صارمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با هدف شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، تعداد  ترازو ۱۰۶۵ باسکول در استان زنجان علامت‌گذاری شده است.

وی افزود: این طرح در سه حوزه ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی از مبادی قانونی و نیز ترازوهای مورد استفاده صنوف که مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته است و صحت عملکرد آن‌ها تایید شده و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و علامت‌گذاری ترازو و باسکول‌های قانونی، از ترازو و باسکول‌های غیرقانونی و قاچاق است. پلمب این علامت‌ها، به کد ۱۰ رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازوها را امکان‌پذیر می‌کند. اجرای این طرح تا علامت‌گذاری همه وسایل توزین قانونی موجود در سطح استان ادامه خواهد داشت.

صارمی تصریح کرد: همچنین به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستدهای عمومی، در ۱۲ ماهه پارسال تعداد ۴۲۸۹ وسیله توزین سبک، مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد، نتایج ۹۹ درصد ترازوها قبول اعلام شده است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان یادآور شد: به ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آن‌ها مورد تایید قرار می‌گیرد،  برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون است، الصاق می‌شود که باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

این مسئول به مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: در هنگام خرید هرگونه کالا، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده، بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آن‌ها فاقد برچسب صحت عملکرد است، جداً خودداری کنند و چنانچه تخلفی در این خصوص مشاهده شد، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.

انتهای پیام


11030702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است