اقتصادی 20:13 - 09 بهمن 1393
گناوه-ایرنا- مدیرکل مسکن مهر بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت:در تلاشیم در سال جاری 300 هزار واحد از مجموع 347 هزار و 105 واحد مسکن مهر را که قراراست درشهرهای زیر 25 هزار نفری احداث شود، به پایان برسانیم.

امیر محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرریگ شهرستان گناوه افزود: از مجموع واحدهای پیش بینی شده مسکن مهر تاکنون 285 هزار واحد به اتمام رسیده، 200 هزار واحد دفترچه اقساط گرفته اند و مابقی هم تا قبل از پایان سال و حداکثر تا انتهای سال 94 به اتمام خواهند رسید.



وی اظهارکرد: 47 هزار واحد نیز در سال 94 باقی می ماند که بخش عمده آن در شش ماه اول و تعداد محدودی از پروژه ها که دیر شروع شده در شش ماه دوم به پایان خواهدرسید.



محمدی ادامه داد: عدم تامین آورده اعضا یکی از مشکلات در روند اتمام پروژه های مسکن مهر است که از متقاضیان انتظار می رود مشارکت بیشتری کنند.



مدیرکل مسکن مهر بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: باتوجه به اینکه پروژه های مسکن مهر به تناوب شروع شد و هزینه های پروژه هایی که دیر شروع شد هم اینک نسبت به سال های اولیه افزایش یافته ، مردم باید نسبت به پرداخت آورده خود مشارکت کنند.



وی افزود: البته دولت برای اینکه فشار کمتری بر متقاضیان وارد شود با افزایش سقف تسهیلات مساعدت کرده است.



محمدی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی از دیگر مشکلات مسکن مهر بوده است، گفت: هم اینک درکل کشور عملیات ساخت نزدیک به 28 هزار واحد تمام شده ومنتظر تکمیل عملیات خدمات رسانی زیربنایی هستیم که به متقاضیان تحویل دهیم .



وی خاطرنشان کرد: مشکلات موجود آنچنان نیست و با راه حل هایی که وجود دارد به مرور درحال انجام است.



مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان بوشهر در زمینه خدمات زیربنایی مشکلات کمتری وجود داشته اما در بعضی از استانها به جهت حجم کاری، دستگاههای خدمت رسان نتوانستند همپای سرعت ساخت واحدها خدمات رسانی کنند.



وی ادامه داد: در استان بوشهر در زمینه مسکن مهر موفقیت های خیلی زیادی داشتیم و نزدیک به 12 هزار و 800 واحد درشهرهای زیر25 هزارنفر این استان کار شده که بالای 85 درصد از آنان به اتمام رسیده است.



وی گفت: در بازدیدهایی که از چند تا پروژه باقیمانده مسکن مهر استان بوشهر انجام شده تصمیات لازم اتخاذ تا در اولین فرصت به اتمام برسد که براین اساس بخشی قبل از پایان سال 93 و مابقی سه ماه اول 94 به اتمام خواهد رسید.



محمدی افزود: استان بوشهر در بین شهرهای زیر 25 هزارنفر کشور از حیث عملکرد با مشارکت مردم و دستگاههای مربوطه و مدیریت بنیاد وضعیت بهتری داشته و در سال 93 از حیث افتتاح و تحویل واحدها در سطح کشور رتبه سوم را بخود اختصاص داده است.



وی درخصوص اقدامات بعمل آمده در زمینه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر درسال جاری گفت: با رایزنی و موافقت بعمل آمده با وزیر راه وشهرسازی، برای پروژه هایی که تشخیص دهیم و ضروری بدانیم تسهیلات تا سقف 25 میلیون افزایش می یابد و بعضی از پروزه ها نیز که مشکلات بیشتری دارند درخواست 30 میلیون تومان داده ایم و دراین ارتباط اولویت با پروژه های نیمه تمام است.



وی اظهارکرد: باوجود اینکه هزینه های آماده سازی و محوطه سازی بعهده متقاضی است اما وزارت راه و شهرسازی بمنظور مساعدت به آنان با تخصیص یارانه و کمک های فنی سعی کرده هزینه ها را تعدیل و دنبال این هستیم و دراین ارتباط درصددیم تا قیر یارانه ای از آن وزارتخانه برای آسفالت محوطه های مسکن مهر تامین شود.



مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دراین راستا نیاز است مسوولان محلی ازجمله فرمانداران و شهرداران کمک کنند و دست بدست دهند تا فشار کمتری بر متقاضیان وارد شود.



رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه هم گفت: این بنیاد در ساخت پروژه های مسکن مهر 118 واحدی، 80 واحدی خیرین مسکن مهر و 100 واحدی در بندرریگ این شهرستان مشارکت دارد.



علی افرند افزود: از پروژه 118 واحدی 78 واحد آن تحویل داده شده و از 40 واحد باقیمانده 32 واحد پیشرفت 95 درصدی و هشت واحد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.



وی گفت: 80 واحدی خیرین مسکن مهر نیز پیشرفت 95 درصدی و 100 واحدی 85 درصد پیشرفت دارد.



مدیرکل مسکن مهر بنیادمسکن انقلاب اسلامی به همراه سرپرست بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر روز پنجشنبه از پروژه های مسکن مهر شهرهای زیر25 هزار نفری دیلم و بندرریگ بازدید کرد.



شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.ک/3



637/681

انتهای پیام /*


5731505
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است