بین‌الملل 18:03 - 12 بهمن 1393
مسکو- ایرنا- 'حیدر جمال' رییس کمیته اسلامی روسیه گفت که امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تفکر اسلام سیاسی را در جهان احیا کرد که حیاتی جدید به این دین الهی بخشید.

جمال که از فیلسوفان مسلمان برجسته روسیه محسوب می شود روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآورشد: به برکت انقلاب اسلامی ، دین اسلام بار دیگر به صحنه سیاسی جهان بازگشت و امروز شاهد بیداری بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان هستیم.



کارشناس مسلمان روس به تاثیرگذاری بی مانند انقلاب اسلامی در حیات سیاسی جهان معاصر اشاره کرد و گفت: قدرت و توانمندی جهان اسلام نسبت به سابق افزایش یافته و امت اسلامی جهانی یکپارچه می شود.



جمال افزود: با مقایسه وضع اسلام و مسلمانان در گذشته و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و دوره کنونی به پیشرفت آن در عرصه بین المللی پی می بریم که طبیعی است به برکت این انقلاب الهی به وجود آمد.



فیلسوف مسلمان روس افزود: امام خمینی (ره) رهبری این حرکت بالنده را در شرایطی برعهده گرفت که همه فکر می کردند اسلام همان چیزی است که سران و مقام های رژیم های دست نشانده آمریکایی همچون عربستان سعودی و قطر و بحرین می گویند.



رییس کمیته اسلامی روسیه گفت: امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به رهبری ایشان مسلمانان جهان را بیدار و امید برای این که اسلام به عنوان الگویی حکومتی و دکترین برای ایجاد حکومت های اسلامی مطرح شود را احیا کرد.



به عقیده وی، روز به روز بر شمار طرفداران اسلام ناب محمدی در جهان افزوده می شود و این مساله آمریکا و متحدانش در وهله اول رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته و به همین دلیل شاهد خصومت جویی آنها در مورد انقلاب اسلامی و ایران به عنوان منادی وحدت جهان اسلام هستیم.



کارشناس مسلمان روس ادامه داد: پیروزی های ملت فلسطین و مسلمانان لبنان در برابر رژیم صهیونیستی با رهنمودهای امام خمینی(ره) به دست آمد و ایشان بر وحدت جهان اسلام برای حمایت از مردم مسلمان فلسطین تاکید خاص داشت.



جمال گفت: امروز در سالروز بازگشت تاریخی امام (ره) به ایران که زمینه را برای پیروزی کامل انقلاب اسلامی را فراهم آورد از حرکت ارزشمند این بزرگمرد جهان اسلام یاد می کنیم.



وی افزود: امروز اسلام سیاسی که 36 سال پیش از ایران شروع شده در تمام نقاط جهان ریشه دوانده و در بین مسلمانان جهان و حتی اقوام غیرمسلمان برای احقاق حقوق خود صدها میلیون پیرو و طرفدار یافته است.



کارشناس مسلمان گفت: در این شرایط دشمنان اسلام به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان جهان پرداخته و در سال های اخیر گروه های تروریستی بزرگی همچون داعش که با کمک مستقیم آمریکا به وجود آورده به عنوان مهم ترین خطر جهان اسلام را تهدید می کند.



وی ادامه داد: خطر گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره از دیگر گروه های تروریستی چند برابر بیشتر است زیرا تحت لوای اسلام مبارزه می کنند و در همین حال نوک تیز دشنه سمی خود را متوجه فرزندان امت اسلامی کرده اند.



رییس کمیته اسلامی روسیه گفت: امام خمینی (ره) همواره به مسلمانان در مورد تهدیدهای این گروه های خطرناک هشدار می داد و امروز هم ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با این گروه های تروریستی است و باید اقدامات ایران در این عرصه برای کشورهای دیگر به ویژه قدرت های مسلمان الگو شود.



اروپام*3*391**1010

انتهای پیام /*


5752440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است