استانی 14:22 - 15 اسفند 1393
فرماندار هرسین تاکید کرد
فرماندار هرسین با بیان اینکه باید با انجام برنامه‌ریزی‌های کلان مانع نابودی جنگل‌ها شد، گفت: جنگل‌ها ارزشمندترین منابع مورد نیاز بشر هستند.

انجام برنامه‌ریزی‌های کلان برای جلوگیری از نابودی جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از هرسین، یاور محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در این شهرستان، اظهار کرد: جنگل‌ها یکی از باارزش‌ترین منابع هستند که در چند دهه اخیر به‌ دست عوامل متعددی از جمله عوامل انسانی مورد تخریب و نابودی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به نابودی جنگل‌ها به‌عنوان یکی از ارزشمندترین منابع مورد نیاز بشر توسط عوامل متعدد، گفت: بهره برداری‌های بی‌رویه از جنگل‌ها، تبدیل اراضی جنگلی به کشاورزی و آتش‌سوزی از مهمترین عوامل نابودی جنگل‌ها به‌شمار می‌رود.

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: نابودی جنگل‌ها پیامدهای جبران‌ناپذیری همچون فرسایش خاک، تضعیف صنایع وابسته به چوب، بالا رفتن دمای هوا و برهم زدن تعادل چرخه زیستی در طبیعت را به‌دنبال دارد.

به گفته محمدی، باید با برنامه‌ریزی‌های کلان مانع نابودی جنگل‌ها و مراتع شد، زیرا درختان با تبدیل گازهای آلاینده به اکسیژن محیطی سالم را برای ما ایجاد می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست به‌ویژه در جوامع صنعتی و پیشرفته به‌صورت یک مسئله و معضل عمومی درآمده و کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با این آلودگی‌ها بر گسترش فضای سبز در شهرها تلاش کرد، افزود: در حال حاضر سلامت محیط زیست در گرو وجود جنگل‌ها و مراتع است.

فرماندار هرسین ادامه داد: بزرگان و اولیای دین ما سفارشات زیادی به درختکاری، حمایت و حفاظت از درختان کرده‌اند که انسان‌ها باید با استفاده از این رهنمون‌ها نسبت به حفظ و حراست این نعمت الهی به‌عنوان یک وظیفه ملی اقدام کنند.

براساس این گزارش همزمان با این مراسم جمعی از کودکان شهرستان هرسین در اقدامی نمادین با سوزاندن تبر و برگزاری نمایشگاه نقاشی با مضامین درختکاری بر توسعه و گسترش فضای سبز و حفظ منابع طبیعی تاکید کردند.

انتهای پیام/2700/

 

 

 


5985402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است