سیاسی 18:10 - 05 شهریور 1393
روحانی در پیامی به گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی:
رئیس‌جمهور گفت: زبان شیرین فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان و میراث مشترک همه فارسی ‌زبانان است، از این رو حفظ، تقویت و گسترش این زبان تمدن آفرین، وظیفه‌ای ضروری و ارزشمند برای پاسداری از استقلال و کیان سرزمین و ملت ما است.

زبان فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان و میراث مشترک همه فارسی ‌زبانان است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام حسن رئیس‌جمهور در پیامی به نهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی تأکید کرد: زبان شیرین فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان و میراث مشترک همه فارسی ‌زبانان است، از این رو حفظ، تقویت و گسترش این زبان تمدن آفرین، وظیفه‌ای ضروری و ارزشمند برای پاسداری از استقلال و کیان سرزمین و ملت ما است.

متن کامل پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

زبان شیرین فارسی عامل مهم وحدت ملی ایرانیان و میراث مشترک همه فارسی ‌زبانان است، از این رو حفظ، تقویت و گسترش این زبان تمدن آفرین وظیفه‌ای ضروری و ارزشمند برای پاسداری از استقلال و کیان سرزمین و ملت ما است.

هویت فردی و اجتماعی هر یک از ما در گرو زبان ما است و زبان فارسی مانند منشوری است که هویت فرهنگی تمامی ما ایرانیان را شکل می‌دهد. پاسداشت و پیشبرد زبان فارسی باید به دور از هر گونه تنگ‌نظری و نگاه باستان گرایانه، سره گرایانه، قومی و نژادی دنبال شود.

زبان فارسی زبان حماسه و عشق و عرفان است؛ زبان بالندگی تمدنی است که پیشتاز گذار کاروان بشری از کویر خشک جاهلیت و رسیدن به دشت پربرکت همبستگی و مدنیت بوده است، در عصر ما نیز،‌ زبان فارسی جریانی همیشه جوشان و پویا در عرصه جهانی، ملی و منطقه‌ای است. در روزگاری که آمار زوال زبان‌ها روزانه بالا می‌رود و قدرت غالب رسانه‌ها، زبان‌ها را یکی پس از دیگری به کام خاموشی فرو می‌فرستد، با هیچ یک از تعریف‌های علمی موجود، زبان فارسی زبان در خطر نیست.

نهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی فرصتی مغتنم برای گرامی داشتن قلم و قدم استادان و پژوهشگران و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی است.

این رویداد علمی و فرهنگی که اهتمام خود را متوجه درخشندگی و اعتلای یکی از مهم‌ترین ارکان پویایی و پایداری تمدن بزرگ ایران اسلامی ساخته، در نظر تمامی علاقه‌مندان زبان فارسی در سراسر جهان، ‌ارجمند است.

این همایش که در پرتو تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران محترم آن، آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادبیات فارسی، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شرکت‌کنندگان در عرصه‌های پژوهشی زبان و ادب فارسی و ترغیب پژوهشگران جوان به ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی و توجه به این زبان را در کانون توجه قرار داده، شایسته قدردانی است.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، سال پویایی فرهنگ و اقتصاد نام گرفته است؛ حضور تمام میهمانان دانشمند ایرانی و خارجی حاضر در این رویداد مهم فرهنگی، پژوهشگران و نویسندگان دانش‌پرور و دانشجویان فرهیخته زبان و ادب فارسی درود می‌فرستم و از برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران این گردهمایی فرهنگی و ارزشمند، صمیمانه سپاسگزارم.

امیدوارم آثار و ثمرات علمی این همایش، موجب رونق هر چه بیشتر «قند پارسی» در سراسر جهان و نیز گامی مؤثر در تحقق همبستگی ملت‌های پارسی‌گوی برای دستیابی به اعتدال بیشتر در اندیشه و رفتار، توسعه صلح و دوستی پایدار باشد.

حسن روحانی

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران

پایان پیام/


4581920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قادری گفت: بانک‌ها اعلام کردند نقدینگی به سمت ارز و سکه می‌رود و پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم وام ازدواج بدهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن که کشورش ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، گفت که ایران از این گروه انتظار تلاش برای ایجاد آتش‌بس در غزه را دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی در پیامی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی قیرقیزستان را به ملت شریف ایران و به ویژه جامعه ورزشی تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی بر ضرورت تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» پیامی صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت اصلاحات گفت: عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است