اقتصادی 23:00 - 12 تیر 1394
مجموع مصارف چهار فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره) کشور در سه ماه نخست امسال به بیش از ١٦,٦ میلیارد لیتر رسید.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بهار امسال در بخش‌های مختلف (نیروگاهی، صنعتی، حمل‌ونقل و ...) ١٦ میلیارد و ٦٢٨ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر انواع فرآورده نفتی مصرف شد که در این میان بنزین و نفت گاز بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

 

بر پایه این گزارش، مصرف بنزین در بازه زمانی یادشده ٦ میلیارد و ٦٤٠ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر و مجموع نفت گاز مصرفی بخش‌های مختلف نیز، هفت میلیارد و ٢٦٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر بود.

 

همچنین نفت کوره مصرفی سه ماه نخست امسال به ٢ میلیارد و ٣٧١ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید و در همین بازه زمانی ٣٥٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر نفت سفید مصرف شد.

 

بنا بر آمار، مجموع مصارف این چهار فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره) در بهار پارسال، ١٨ میلیارد و ٧٥٦ میلیون و یکصد هزار لیتر بوده است.

 

مقایسه‌های آماری حکایت از آن دارند که مصرف فرآورده‌های نفتی یادشده در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢ میلیارد و ١٢٩ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر کاهش داشته‌اند.

 

این آمارها بیانگر آن هستند که این کاهش مصرف در نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید محقق شده است.

 

بنابراین گزارش، در بهار امسال یک میلیارد و ٤٠٤ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر نفت گاز کمتری نسبت به بهار پارسال مصرف‌شده است.

 

همچنین، مصرف نفت کوره نیز کاهش ٧٠٩ میلیون لیتری نسبت به سه ماه نخست پارسال داشته و نفت سفید نیز کاهش ٨٣ میلیون و یکصد هزار لیتری را نسبت به بهار سال قبل تجربه کرده است.

 

در میان چهار فرآورده اصلی، بنزین اندکی نزدیک به سه درصد رشد داشته است به این معنا که در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٨٦ میلیون لیتر بنزین بیشتری مصرف شد.



انتهای پیام/


6687410
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدا تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی گفت: تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی بوده و ممنوع است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری گفت: ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است