اجتماعی 03:03 - 01 اردیبهشت 1398
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور در ایسنا به مناسبت روز جوان، به تشریح اقدامات و برنامه‌های پیش روی این سازمان از خدماتشان در سیل اخیر گفت و وضعیت استخدامی نیروهای داوطلب و برنامه‌ها و طرح‌هایشان برای ارائه تسهیلات به سربازان در ازای خدمات داوطلبانه و... را تشریح کرد.

‌وضعیت استخدامی نیروهای داوطلب هلال‌احمر/ارائه تسهیلات به سربازان در ازای خدمات داوطلبانه

شهاب‌الدین صابونچی که به مناسبت روز جوان از ایسنا بازدید کرد، درباره اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر کشور اظهار کرد: اساسا اگر به اساسنامه و اهداف تشکیل سازمان جوانان هلال احمر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بر اساس ماده ۳ اساسنامه جمعیت هلال احمر تکلیفی را برای جذب جوانان برای انجام ماموریت های امدادی و بشردوستانه دارد که بر همین اساس سازمان جوانان تشکیل شده است و ذیل این موضوع فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر در زمینه هایی کودکان را هم جذب می کند ادامه داد: ما از ابتدای انجام فعالیت ها داوطلبان را از سنین پایین با اهداف هلال احمر و در واقع همان چیزی که خود ما به آن مفاهیم پایه داوطلبی می گوییم آشنا می کنیم و بعد از اینکه این افراد به سنینی رسیدند که بتوانند مهارت هایی را کسب کنند یا آموزش های تخصصی تری را دریافت کنند به تدریج آماده می‌کنیم و طبیعتاً افرادی که علاقه مندتر باشند می توانند در قالب تشکیلاتی و کادر بندی شده در مأموریت های تخصصی تر به ویژه امداد و نجات فعالیت کنند.

در سیل اخیر کشور بیش از  ۳۰ درصد اعضای تیم های امدادی هلال احمر زیر ۳۰ سال سن داشتند

 رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: بر همین مبنا نیز زمانی که سیل سال جاری اتفاق افتاد، مانند حوادث بزرگ سال های گذشته اولین بخش همین موضوع بود که جوانان ما که مهارت های تخصصی داشته و آموزش های لازم را گذرانده بودند به تیم های امدادی ملحق شدند که امسال بیش از ١٨ هزار نفر از اعضای جمعیت هلال احمر در قالب ۴٠٠٠ تیم امدادی مشغول به فعالیت بودند که بخش بزرگی از همین بدنه را اعضای سازمان جوانان تشکیل می‌داد به تعبیر دیگری سازمان جوانان برای مجموعه هلال احمر مثل تیم های پایه و تیم های اصلی است که در صورت لزوم و نیاز از این نیرو های جدید و تازه نفس استفاده می شود. از همین جهت نمی‌توان عدد دقیقی برای تعداد این جوانان مشخص کرد اما می‌توان گفت بالغ بر ٣٠ الی ۴٠ درصد از این ١٨ هزار نفر جوانانی بودند که طیف سنی زیر ٣٠ سال داشتند و در واقع اعضای جوان بودند.

وی با اشاره به فعالیت های دیگر جوانان در سیل سال جاری گفت: جوانان با حضور در پایگاه های پشتیبانی بخش قابل توجهی از فعالیت جمع‌آوری، بسته بندی، مرتب سازی، ارسال و توزیع اقلام امدادی را به عهده گرفتند و جوانان داوطلبی که در این پایگاه ها ساماندهی شدند این فعالیت ها را انجام دادند. برای مثال در استان گلستان بیش از ١٠٠ نفر از اعضای جوان هلال احمر در انبار های اقلام امدادی مشغول به فعالیت بودند، در حال حاضر در استان خوزستان نیز بیش از ٣٠٠ نفر از اعضای جوان هلال احمر فعالیت می‌کنند که تعدادی از ان ها دانش‌آموز هستند. در واقع سازمان جوانان برای انجام این دسته از فعالیت ها نیروهای خود را در اختیار سازمان داوطلبان قرار داده چرا که جمع اوری و ساماندهی اقلام بر عهده سازمان داوطلبان است.

۲۰۰ پست ثابت و سیار جوانان مسئولیت آموزش، اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم را به عهده گرفتند

وی با بیان اینکه در بحث سیل دو فعالیت دیگر نیز توسط جوانان سازمان انجام شد گفت: سازمان جوانان از حدود ١٨ سال پیش در ایام نوروز خدماتی را به صورت ویژه دنبال می کند و بر اساس همین برنامه ما حدود ٢٠٠ پست ثابت و سیار داشتیم که قرار بود به مسافرین خدماتی ارائه کنند اما از لحظه ای که بحث سیل جدی شد این جوانان در کنار وظیفه خود تبدیل به پایگاهی شدند که برای آموزش، اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم فعالیت می‌کردند و از این ظرفیت در سطح کشور استفاده شد.

ورود تیم های سحر به کمپ‌های سیل زدگان به منظور تلطیف شرایط

صابونچی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر که در واقع موضوع تخصصی تری بود، بحث حمایت های روانی و اجتماعی است. حمایت های روانی و اجتماعی از بعد از زلزله بم که تقریبا در بحث های امداد و نجات اولین تجربه بود به صورت غیر متشکل تر از شرایط فعلی و  بعد از ان در زلزله ورزقان بصیورت بسیار پررنگ تر دنبال شد و پیرو آن تیم هایی تشکیل شد و در سطح کشور اعضای ما آموزش هایی را گذراندند و مصوبه شورای عالی هلال احمر مصوبه ای را در بحث حمایت های روانی اجتماعی گذراند و در نهایت تیم هایی تحت عنوان سحر تشکیل شد.

وی درباره فعالیت تیم های سحر گفت: این تیم ها در زمان زلزله کرمانشاه بسیار موثر بودند و شاید اولین بار بود که عموم مردم با این واژه مواجه می شدند، هنگام وقوع سیل نیز اگر چه که مختصات این دو حادثه با یکدیگر تفاوت داشت اما تیم های سحر وارد عمل شدند و در استان گلستان از روز های اول با دو هدف تلطیف فضای کمپ ها و انجام برنامه های ویژه کودک و نوجوان به انجام فعالیت پرداختند.

صابونچی با اشاره به شرایط موجود در کمپ های اسکان اضطراری گفت: به تعبیری محیط کمپ با منزل بسیار متفاوت است و افراد محدودیت هایی را تجربه می کنند که آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین احتیاج است که این فضا کمی تلطیف شود که بخشی از برنامه های سازمان جوانان هلال احمر اجرای برنامه های شادی‌آفرین، سرگرم کننده و تلطیف کننده بود و بخش دیگری از برنامه ها نیز ویژه کودکان و نوجوانان دنبال می‌شد چون در این حوادث آسیب پذیرترند و اثرات بلند مدت تری روی ذهن و روان آن ها به جا می‌ماند که برای مثال نقاشی درمانی، بازی های گروهی و اجرای تئاتر و.. از جمله فعالیت های انجام شده است که به کاهش بار روانی حادثه برای کودک و نوجوان کمک میکرد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: در استان گلستان این کار از روزهای اول آغاز شد و در اکثر کمپ‌های شکل گرفته در گرگان، آق قلا و .. اعضای بومی استان و دیگر اعضا حضور داشتند. در کنار این موضوع کارهای روانشناسی تخصصی نیز انجام می‌شد ، با اعضایی که دانشجوی دانشکده روانشناسی بودند در کنار اینکه فعالیت های اجتماعی را انجام میدادند اگر مورد خاصی را احساس می‌کردند که فرد نیاز به حمایت جدی تری دارد حمایت ها را به متخصصان ارجاع می‌دادند. در استان خوزستان نیز این فعالیت ها از ابتدا شروع شد اما در خوزستان دوستان دیگری مثل کانون پرورش فکری، بهزیستی و بعضی از خیریه ها نیز وارد کار شده بودند و سعی شد کار هم افزایی بهتری انجام شود، چرا که مدیریت کمپ ها عموما به عهده جمعیت هلال احمر بود و معاونت جوانان این مدیریت را انجام داد که بعضی از کمپ ها را به تیم های سحر سپرد و برخی دیگر را با همکاری سازمان های دیگر پیش برد که بعد نیز به تدریج تیم های معین استان ها با حضور در خوزستان نفرات خود را مستقر کردند اما بنابر ملاحضاتی فضا برای گروه های غیر بومی فراهم نبود که بخش بسیاری از آن به مشکل ارتباط زبانی مربوط میشد و بعضاً شورای تامین و نظایر آن توصیه تایید داشتند که باید درنظر گرفته میشد.

وی افزود: اما درمجموع ورود انجام شد و با بازدیدهایی که از این استان انجام شد شاهد فعالیت تاثیر گذار تیم‌ها بودیم به طوری که خانواده‌ها نسبت به این فعالیت‌ها پاسخ مثبت دادند.

وی با بیان اینکه با هم افزایی بهزیستی مهدهای کودک دایر شد گفت: سازمان بهزیستی اعلام کرد که قصد دارد مهد کودک‌هایی دایر کند و هلال احمر نیز چادر، جعبه کمک‌های اولیه و دیگر اقلام را در اختیار آنها قرار داد.

همکاری یونیسف و سازمان جوانان به منظور تسهیلگری در زمان پساسیل

صابونچی در بخش دیگری از گفته های خود نیز اظهار کرد: حادثه در ابتدا یک فاز حاد و بحرانی دارد که در مورد سیل اخیر در حال حاضر در حال خارج شدن از این فاز هستیم و امکان دارد بخش عمده‌ای از کمپ‌های شکل گرفته طی چند هفته آینده جمع آوری و برچیده شود اما اصل حادثه نیاز به حمایت‌های بلند مدت دارد.

وی ادامه داد: سازمان هلال احمر زمان زلزله کرمانشاه این حمایت های بلند مدت را انجام داد و کمی پس از زلزله همکاری خوبی با یونیسف شکل دادیم که در حال حاضر نیز قصد داریم این الگو را تکرار کنیم. پس از زلزله کرمانشاه با کمک یونیسف کارگاه چندروزه توجیهی برای تعدادی از جوانان بومی استان که زمینه انجام این کار را داشتند برگزار و آموزش‌های لازم را ارائه کردیم، در نهایت این افراد حدود ١۴ گروه شدند و این گروه در کنار مردم نقش تسهیل گری داشتند چرا که در این زمان بسیاری از افراد احساس می‌کنند رها شدند و کسی به فکر آن‌ها نیست؛ در اینجا سازمان هلال احمر نقش تسهیل گری را ایفا می‌کرد و اعضای این گروه ها برای حل مشکلات افراد حادثه دیده به آن‌ها راه حل ارائه می‌کردند، در این حادثه نیز قصد داریم به همین سمت حرکت کنیم و در حال حاضر تیم معتمد ما و یونیسف به اتفاق از لرستان گلستان و خوزستان بازدید کردند تا بتوانند از هفته آینده پس از برگزاری کارگاهی چند روزه برای جوانان بومی عضو هلال احمر استان این فعالیت را دنبال کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: البته در استان لرستان مختصات کار کمی متفاوت تر بود بنابراین کمتر وارد بحث‌های اجتماعی شدیم و بر اساس نیاز سنجی متوجه شدیم که اولین خواسته مردم لرستان این است که کمک کنیم تا زندگیشان از زیر گل بیرون کشیده شود؛ شاید این کار به معنای کلاسیک وظیفه هلال احمری تلقی نشود اما از هفته گذشته تقریبا هزار نفر از اعضای هلال احمر از جمله دانشجویان، طلاب و حتی دانش آموزان از چندین استان مستقر شدند و در کنار جوانان استان پاکسازی خانه‌ها را انجام دادند که هم بازتاب اجتماعی بسیاری داشت و هم برای سازمان هلال احمر کمک کننده بود که بعد از آن نیز فضا برای انجام کار های حمایتی بعدی فراهم شود.

توزیع ۱۰۰هزار بسته لوازم التحریر و ۱۰۰ هزار جعبه کمک‌های امدادی در مناطق سیل زده با همکاری بانک آینده

صابونچی در ادامه نیز اعلام کرد: در کنار این فعالیت‌ها نیز رایزنی‌هایی با بعضی از نهادها انجام و قرار شده بانک آینده در راستای همکاری ها و در غالب مسئولیت اجتماعی‌اش حدود ١٠٠هزار بسته لوازم التحریر و بیش از ١٠٠هزار جعبه کمک‌های اولیه را در اختیار سازمان هلال احمر قرار دهد تا با هماهنگی ما در استان‌های سیل زده توزیع شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: در همین راستا کار های ستادی از جمله اکران مردمی فیلم تختی به نفع سیل زدگان، کاری مشترک بین تشکل‌های دانش آموزی به اسم "سیل مهربانی" با همکاری هلال احمر و ... انجام شده است.

۱۸هزار کانون، زیر مجموعه سازمان جوانان هلال احمر

وی درباره تعداد نیرو های سازمان جوانان نیز گفت: واقعیت این است که ساختار هلال احمر فردی نیست و ساختاری کانون محور دارد، در حال حاضر ١٨ هزار کانون زیر مجموعه سازمان جوانان هلال احمر هستند و طبیعتاً بخش عمده آن دانشجویی، دانش آموزی و جوانان هستند و تعداد زیادی کانون غنچه‌های هلال، طلاب و روستایی نیز در کنار آن فعالیت می کنند که هر کدام کارکردهای خود را دارند، اما مهم تر از تعداد این است که چگونه بتوانیم مفاهیم هلال احمر را توسعه دهیم یعنی ما در فضای طرح ملی دادرس حدودا سالی ٣٠٠ هزار نفر را در مدارس سراسر کشور آموزش می دهیم و این افراد اگر لزوما عضو هلال احمر هم نشوند می‌توانند از آموخته های خود استفاده کنند کما اینکه در زمان وقوع حادثه هوایی مثل سیل و زلزله دانش آموزان دادرس ما که برپایی چادر ها را بلد بودند این فعالیت ها را انجام می‌دادند.

انجام فعالیتهای داوطلبی در هلال احمر به معنای استخدام این نیروها نیست

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر اینکه نمی‌توان به داوطلبی به چشم یک شغل نگاه کرد گفت: مفهوم دواطلبی این است که با شغل افراد متفاوت باشد. طبیعتاً اگر هلال احمر بنای جذب نیرو داشته باشد مزیتی برای کسی که قبلا عضو داوطلب بوده است قائل می شود اما معنایش این نیست که این افراد سهمیه خاصی دارند یا اگر چند سال سابقه داشت تعهدی برای استخدامش وجود داشته باشد. ضمن اینکه هلال احمر کشور در کل با تمام تشکیلات اداری، مالی، اجرایی و ... ٨۵٠٠ نفر نیرو دارد و برای صد ها هزار نفر داوطلب نمی‌توان در هلال احمر فرصت شغلی ایجاد کرد؛ طبیعتاً هدف ما این است که بتوانیم افراد را هدفمند کنیم تا آن ها در کنار مسیرهای شغلی خود بتوانند هر کاری از دستشان بر می آید برای هلال احمر انجام دهند.

وی افزود: بعضی افراد مصداق فعالیت‌های همراهی هلال احمر را صرفا محدود به امداد و نجات فرض می‌کنند در حالی که افرادی هستند که می‌توانند فعالیت‌های دیگری انجام دهند، برای مثال فردی که پزشک است می‌تواند یک روز در ماه را برای ویزیت رایگان افراد صرف کند یا یک معلم می‌تواند در بحث آموزش فعالیت کند یا یک مهندس it می‌تواند در کار های برنامه نویسی به هلال احمر کمک کند؛ در واقع دایره این فعالیت‌ها گسترده است و هر کسی می‌تواند پیشبرد اهداف بشر دوستانه کمک کند، با این تعاریف می‌توانیم بگوییم تعداد اعضا کم است و علت آن نیز این است که معرفی ما در این زمینه درست نبوده است.

لزوم معرفی فعالیت های داوطلبانه در جامعه

وی با بیان اینکه نفس کار داوطلبانه و از خود گذشتگی در فرهنگ ملی و مذهبی ما کار پسندیده ای است گفت: در کشور ما طی ادوار اخیر متاسفانه کمتر به مسئله کار های داوطلبانه توجه می شود، اما بالعکس در کشور های جهان اولی انجام کار های داوطلبانه در رزومه کاری فرد به نوعی ضروری است و اگر بخواهد مصاحبه شغلی انجام دهد یا کاندیدای پوزیشن سیاسی یا اجتماعی شود با افتخار اظهار می‌کند که کار های داوطلبانه انجام داده است ما هم باید ارزش این کار را تبیین کنیم و برای آن ارزش قائل شویم. اگر ارزش کار های داوطلبانه و زمینه های آن معرفی شود توسعه پیدا می‌کند.

ایجاد پیشاهنگی؛ آری یا خیر؟

صابونچی درباره اجرا یا عدم اجرای طرح پیشاهنگی گفت: بسیاری از افراد پیشاهنگی را معادل شیر و خورشید سابق می‌دانند چرا که در رسته های پیشاهنگی چیزی تحت عنوان شیر بچگان وجود دارد، در حالی که دو مسئله کاملا جداگانه هستند. سازمان پیشاهنگی هم طبق قانون و مصوبه مجلس منحل شده است و احیای آن نیاز به قانون و مصوبه دارد و بر اساس همان قانونی که ٣٠سال گذشته پیشاهنگی منحل شد، زیرساخت هایش در اختیار دستگاه‌هایی از جمله سازمان دانش آموزی و سازمان جوانان هلال احمر قرار دادند و در واقع این نگرانی وجود دارد که اگر فقط بخواهیم سازمان جدیدی ایجاد کنیم بعضی از ساختار هایی که در این سال ها شکل پیدا کرده و مقداری قوام گرفته است دچار آسیب شود و به جای فایده، ضرری ایجاد شود بنابراین تا کنون به طور جدی در این رابطه با احیای پیشاهنگی تصمیم گیری نشده است. بسیاری عقیده دارند که سازمان پیشاهنگی تاثیرات مثبتی در دل خود داشته و ما نیز منکر آن نیستیم، اما از نظر من اینکه لزوما احیای این سازمان چاره کار باشد، قابل اجرا نیست.

در نظر گرفتن تسهیلات برای سربازان به ازای خدمات داوطلبانه

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه درباره در نظر گرفتن تسهیلات سربازی به جوانان هلال احمری اظهار کرد: ما نباید کار های داوطلبانه را شرطی کنیم و بگوییم در ازای آن ها امتیاز می‌دهیم اما می توانیم از مشوق ها استفاده کنیم. طبیعتا یکی از دغدغه های جوانان و خانواده‌هایشان مسئله سربازی است اما اگر مشوقی وجود داشته باشد که جوان احساس کند با انجام کار های داوطلبانه وقت خود را تلف نکرده است و در عین حال علاوه بر یادگیری، جان چند نفر را نجات داده است، می‌توان به خوبی از این موضوع استفاده کرد. ضمن اینکه سازمان هلال احمر پیگیری‌های متفاوتی انجام داده بود، اما حالا که وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران کشور، رئیس شورای امنیت کشور و عضو شواری عالی امنیت ملی ورود و پیشنهادی را طرح کند، می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد و فکر نمی‌کنم از نمایندگان مجلس و تصمیم گیرندگان حوزه امنیتی و دفاعی شخصی در این زمینه نظر منفی داشته باشد کما اینکه در حوادث نیرو های مسلح نیز حضور پیدا می‌کنند؛ البته وظیفه ما سنگین تر می‌شود چرا که باید سیستم جذب و سازماندهی خود را تقویت و جدی‌تر دنبال کنیم.

ارائه مرخصی تشویقی به سربازانی که دوره‌های امدادی را بگذرانند

وی درباره لزوم ارائه آموزش‌های امدادی به نیرو های مسلح نیز گفت: یکی از این مباحث مورد توجه سازمان جوانان هلال احمر بحث ارائه آموزش‌های لازم به نیرو های مسلح است که تفاهم نامه‌ای با قرار گاه مهارت آموزی نیرو های مسلح امضا شد و از اواخر سال ٩٧ نیز اجرای آن آغاز شد که البته هنوز در سطح گسترده اجرا نمی‌شود اما مراحل اولیه آن آغاز شده است. اولویت ما این است که بتوانیم به صورت تقریبا اجباری ساعاتی را برای نیروهای سربازان وظیفه، آموزش ارائه کنیم. حتی بحث بود که اگر این نیرو ها در گذشته دوره های آموزشی امدادی گذرانده باشند و مدارک معتبری دریافت کرده باشند به جای این ٢٠ ساعت، مرخصی تشویقی بگیرند که خود این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای جذب باشد؛ یا اینکه اگر دوره‌ها را گذرانده‌اند مربی شوند و آموزش‌های لازم را به دیگران ارائه کنند.

وی ادامه داد: این کار را شروع کردیم و در حال توسعه آن هستیم و پیگیر ارائه آموزش ها به سایر اقشار نیز هستیم که تا کنون به طور پراکنده بحث هایی مطرح شده است. سازمان جوانان گاهی باید در گروه های جدی تری ورود کند. جامعه دانشجویی و دانش آموزی کشور ما بسیار گسترده است و اگر ما به مدارس به صورت جدی ورود کنیم جامعه وسیعی تحت پوشش قرار می‌گیرند ضمن اینکه عمده آموزش پذیران ما در  این طیف سنی قرار می‌گیرند. ما دادرس را از جهت کمی و کیفی توسعه دادیم تا هم مدارس بیشتری و هم پایه‌ها و گروه های بیشتری را دربرگیرد.

توسعه طرح دادرس2 یا «دانشجوی آماده در روز های سخت»

وی با اشاره به طرح دادرس به معنی دانش آموز آماده در روز های سخت عنوان کرد: برنامه ما توسعه طرح دادرس است که هم به تعبیری تمام دانش آموزان را در برگیرد که البته طبیعتاً محدودیت‌های مالی و منابعی در این زمینه داریم و مقاومت هایی نیز در این زمینه وجود دارد و هم به تعبیر دیگری قصد داریم دادرس را به "دانشجوی آماده در روز های سخت" تعمیم دهیم که دادرس ٢ است و داوطلبان نیز به نوعی دادرس خواهند بود.

ارائه آموزش‌های امدادی بین دانشجو معلمان

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به ارائه آموزش های لازم در دانشگاه های فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور حدود ١٠٠ پردیس دارد و ویژگی آن این است که تمام دانشجویانش معلم های آینده هستند؛ اگر این افراد آموزش‌های لازم را فرا بگیرند می‌توانند در طول سال‌های بعد همراه ما باشند. سال ٩٧ تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان در این زمینه امضا شد که همکاری های خوبی در این زمینه داریم و سال جاری نیز به صورت جدی تر بحث آموزش‌های دانشجو معلمان را دنبال خواهیم کرد چرا که ظرفیت بزرگی برای جامعه دانشجویی و آموزش و پرورش است.

رضایت از بودجه ۹۸ سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

صابونچی درباره اعتبارات سازمان جوانان هلال احمر نیز افزود: اعتبارات سال گذشته سازمان حدود ٢٠میلیارد بود که البته با توجه به تخصیص‌ها افزایش یافت، در حال حاضر نیز بودجه سال ٩٨ مناسب است، اما واقعیت این است که مشکلات مالی فرعی است و اگر مطالباتی ایجاد شود ظرفیت هایی وجود دارد که با کمک آموزش و پرورش، مبالغ تخصیصی سازمان هلال احمر، مشارکت های سازمان های متفاوت می‌توان بخش زیادی را تأمین کرد و اساسا آموزش کار پر هزینه‌ای نیست.

ورود هلال احمر به کتب درسی به کجا رسید؟

رئیس سازمان جوانان هلال احمر درباره بحث ورود به کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: نظر آموزش و پرورش این است که مشابه هلال احمر برای بحث ورود به کتاب درسی بسیار زیاد است و بسیاری از سازمان ها تقاضا دارند که وارد کتاب‌های درسی شوند، در حال حاضر بحث دادرس نیز مورد تایید آموزش و پرورش است اما این موضوع که به عنوان کتاب درسی اجرا شود تا به حال پذیرفته نشده است اما تلاش می‌کنیم تا بحث ارائه آموزش ها از حالت فوق برنامه خارج شود و حداقل جزو برنامه‌های آموزشی باشد، البته ما باید قالب آموزش‌ها را نیز تغییر دهیم.

روی آوردن به فناوری‌های نوین و همکاری با استارتاپ ها از رویکردهای سال جاری سازمان جوانان هلال احمر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه مخاطبان ما بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان هستند گفت: برای برقراری ارتباط بهتر با این گروه های سنی باید با زبان خودشان با آن ها ارتباط برقرار کنیم و در واقع باید به ابزار های روز مجهز شویم، در حال حاضر دوره فناوری اطلاعات است و یکی از کار هایی که ما از سال های گذشته شروع کردیم که برای کاهش آسیب های اجتماعی در کنار ستاد مواد مخدر و ... داشتیم بحث ایجابی را نیز در حوزه های استارتاپی و کارآفرینی آغاز کردیم، ما در واقع با دو رویکرد توانمند کردن و کاهش دغدغه های شغلی افراد این کار را دو سالی است که آغاز کردیم اما در حال ورود به مرحله جدیدی است که در واقع ایده‌ها به داوری جدی برسند. ما در ٣١ استان نیز استارتاپ ویکندهایی برگزار کردیم که از هر استان حدود ١٠٠ نفر شرکت کردند و آموزش‌های اولیه‌ای گذرانده و با نوع آوری و کار آفرینی آشنا شدند و ایده‌های خود را ارائه کردند که این ایده ها یکبار داوری شده و در حال حاضر قصد داریم ایده‌های منتخب را مورد حمایت قرار دهیم که البته برای ما اولویت با ایده‌هایی است که برای هلال احمر هم کارایی داشته باشد.

وی ادامه داد: روی آوردن به فناوری های نوین اعم از فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها یکی از رویکردهای سال جاری سازمان جوانان به عنوان پیشرو و سایر بخش های هلال احمر است و در کنار این موضوع نیز سعی می‌کنیم که کانون‌های دانشجویی را متنوع تر و تخصصی‌تر کنیم و از ظرفیت های دانشجویان به صورت تخصصی‌تر کمک بگیریم.

انجام فعالیت‌های بشر دوستانه گرایش به آسیب‌های اجتماعی را حدود ۷۰ درصد کاهش می دهد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در پایان گفت: سال گذشته یکی از اعضای سازمان پایان نامه خود را درباره ارتباط فعالیت های داوطلبانه با گرایش به آسیب‌های اجتماعی انتخاب کرده بود و کاملا به طرز معنا داری گرایش افرادی که فعالیت‌های بشر دوستانه انجام می‌دادند به آسیب های اجتماعی حدود ٧٠ درصد کمتر از سایر افراد بود، بنابراین اگر ما بتوانیم ورود به فعالیت‌های بشر دوستانه را افزایش دهیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بزرگی برداشته‌ایم.

انتهای پیام


10108056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است