سیاسی 14:02 - 30 اردیبهشت 1398
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت: بشارت من به کشاورزان این است که ماحصل جلسات ما با وزارت نیرو این بود که کشاورزان سیل‌دیده کشت تابستانه و شلتوک بدون محدودیت داشته باشند تا قسمتی از خسارات وارده جبران شود.

نماینده دشت آزادگان: همه ما در برابر مردم مسئول هستیم

به گزارش ایسنا، قاسم ساعدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: سیل اگرچه همه زندگی مردم دشت آزادگان و هویزه را از بین برد، اما برای همه نمایان کرد که غیرت با خون این مردم عجین شده است. مردم در کنار رودخانه‌ها سیل بند انسانی تشکیل دادند تا حتی‌الامکان از ضررها و زیان‌ها کاسته شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: ریزگردها براساس ندادن حق‌آبه‌ها به جلگه خوزستان تشکیل شده است خشکسالی و انتقال غیرقانونی آب از سرشاخه‌های رودخانه نتیجه سیلاب بی‌تدبیری است.

ساعدی ادامه داد: تا کی وعده‌های بی‌عمل؟ مگر قرار نبود خسارت‌های مردم سیل‌زده جبران شود؟ مگر قرار نبود مردم به خانه‌هایشان برگردند؟ آیا خبر دارید که مردم بعضی از روستاهای سیل‌زده در گرمای تابستان هنوز در چادر و زیر درختان زندگی می‌کنند؟ آیا خبر دارید که علی‌رغم فروکش شدن آب سیل، سیل‌بندهای شکسته شده ترمیم نشده‌اند؟ آیا خبر دارید که هنوز بعضی از خانه‌های مردم و زمین‌های کشاورزی تا دو متر زیر آب است؟

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: مردم روزه‌دار در هوای گرم بیش از ۵۰ درجه در زیر چادر، روی سیل‌بندها یا در زیر درختان در معرض جانوران و حشرات به سختی روزگار می‌گذرانند آنها در اوج بلاتکلیفی هستند شما باید توضیح دهید که دولت تدبیر چه تدبیری برای مردم سیل‌زده داشته است.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: بدانید که خدمت‌گزار شما در حال پیگیری مشکلات است به شما قول می‌دهم که با انتقال درست عمق مشکلات و تعاون با مسئولین امر، خسارات کشاورزی و دامداری، مسکن و راه‌های ارتباطی، زیرساخت‌ها و شهرها و روستاهای منطقه جبران شود. در آینده نه چندان دور شاهد حضور نهادهای متولی به استان‌های معین خواهیم بود. طبق جلسات متعدد با وزارت نیرو کشاورزان کشت تابستانه و شلتوک بدون محدودیت خواهند داشت تا قسمتی از خسارات وارده جبران شود.

ساعدی با اشاره به مطرح شدن طرح دو فوریتی تعویق کنکور خاطرنشان کرد: بنده امروز در مجلس شورای اسلامی تعجب کردم طرح دو فوریتی تعویق کنکور مطرح شد و نمایندگان آن را رد کردند. ما در برابر دانش‌آموزانی که در چادر هستند و کتاب، جزوه و نوار درسی ندارند مسئولیم. دانش‌آموزان آن منطقه پر از استرس و اضطراب هستند. آیا عدالت در اسلام و نظام جمهوری اسلامی اینگونه تعریف می‌شود؟

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ما کدام مشکل مردم را حل کرده‌ایم؟ آیا با همراهی بعضی مصوبات کمیسیون‌ها و دولت مشکل محرومیت مردم حل می‌شود؟ آیا به بازار رفته و دیده‌اید که کالاهای روزمره که با زندگی مردم سروکار دارد به چه صورت عرضه می‌شود؟ آیا امروز دردی از درد مردم را احساس کرده‌اید؟ این بی‌تفاوتی نه در شأن نظام ما و نه در شأن ارزشهای انقلاب است فردا روز باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

ساعدی در پایان با بیان این‌که همه ما در برابر مردم مسئول هستیم، گفت: همان‌طور که مردم حماسه‌هایی آفریدند و در سیلاب اخیر حماسه‌ای خلق کردند، از شما نمایندگان انتظار دارند که روحیه دفاع از معیشت مردم داشته باشید. در این چند ماه باقی‌مانده برای خلق خدا تصمیم بگیرید.

انتهای پیام


10131882
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است