استانی 14:34 - 28 مهر 1393
حجت‌الاسلام سعیدی:
قم - خبرگزاری مهر: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خواستار تشکیل جلسات درس منظم برای تفسیر صحیفه سجادیه شد.

جلسات درس تفسیر صحیفه سجادیه تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) در طول دوران زندگی خود حاکمان گوناگونی را مشاهده کردند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در زمان حیات پدر بزرگوارشان فضای مدینه را تجربه کرده و انحرافی که معاویه در امت رسول خدا(ص) به وجود آورده بود را درک کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مدینه که محل نزول وحی و یادآور دلاوری‌های بدر و احد بود، در آن روزها به جایی رسیده بود که در منبرهای رسمی به حضرت علی(ع) جسارت می‌شد. این همان شهری بود که پیامبر(ص) در آن نماز جمعه می‌خواند.

وی با اشاره به هجرت تاریخی امام حسین(ع) گفت: ایشان به سوی مکه حرکت کردند اما به دلیل خطر جانی که فضای مکه برای ایشان داشت به سوی کربلا رفتند.

کربلا در چشم همه آزادگان جهان جنایتی بی‌سابقه بود

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار داشت: کربلا در چشم همه دینداران و آزادگان جهان جنایتی بی‌سابقه بود. طوری که در مجلس یزید آن مسیحی گفت مسیحیان با یادگاران پیامبر خود چنین کاری انجام ندادند.  

وی گفت: پس از آن سفر پر از شکنجه اسارت که برای امام سجاد(ع) اتفاق افتاد که روند رهبری ایشان در تمام این شرایط قابل تحلیل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه حاصل عمر امام سجاد(ع) است خاطرنشان کرد: باید فضایی که این امام بزرگوار در آن زندگی کرده‌اند را که موجب به وجود آمدن این متون عرفانی شد، مورد تحلیل قرار داد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در بندرعباس افزود: باید از این فرصت برای تدوین مجموعه‌ای در تحلیل صحیفه سجادیه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، تشکیل یک کلاس درس مستمر برای تفسیر معارف عمیق صحیفه سجادیه است.

وی گفت: تلاش کنید در هر کنگره یکی یا دو دعا از این صحیفه را به مسابقه بگذارید تا تحلیل‌ها و مطالعات ارزشمندی روی آن صورت بگیرد.

فعالیت‌های دینی به قم محدود نشود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حوزه ابتکارات دینی باید در کشور تقسیم شود خاطرنشان کرد: نباید هر چه ابتکار فرهنگی و فعالیت دینی است، در قم مستقر باشد.

وی گفت: موسسات مطالعاتی و اقدامات فرهنگی باید در سراسر کشور شعبه داشته باشد تا حوزویان نسبت به ماندگار شدن در این شهرها امیدوار شده و تمام فعالیت‌ها به قم محدود نشود.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: نکته دیگر این است که در اینگونه مراسمات باید از برادران اهل سنت هم استفاده کرد تا آنها هم از زبان خود درباره مکتب اهل بیت(ع) گفتگو کنند.

 


4993529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است