استانی 13:23 - 23 مرداد 1399

۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نوری ظهر پنج‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به میزبانی ساختمان نهاد نمایندگی شورا ضمن بیان اینکه اعتباربخشی به ائمه جمعه به‌صورت متمرکز از شورای سیاست‌گذاری کشور و به‌صورت نقطه‌ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است.

وی افزود: اگرچه این اعتباربخشی به‌صورت نقطه‌ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام می‌شود اما طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام و عملیات به‌صورت قرارگاهی رقم می‌خورد.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می‌شود، ابراز داشت: ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده ولی‌فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل می‌دهند.

نوری در ادامه تصریح کرد: رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه‌ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی بود.

وی افزود: در کشوری که رهبر معظم انقلاب برای حرکت در کشور چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین می‌کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به‌نقد و بحث و مناظره می‌گذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گام‌هایی باتدبیر را مطالبه می‌کنند، مطلوب است که ائمه جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه رویکرد دوم در شورا، برخوردار سازی تمامی پایگاه‌ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است، ابراز داشت: در حال حاضر ۷۰۰ امام‌جمعه برنامه سال خود را ارائه کرده و در حال ساماندهی است.

نوری در ادامه تصریح کرد: تا به امروز بالغ‌بر ۶۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت‌شده است که از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور حکایت دارد.

وی افزود: با اجرای این برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی می‌توانیم تداوم خدمت ائمه جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم.


10665531
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است