اجتماعی 05:57 - 04 اردیبهشت 1393
رفاه و تامین اجتماعی در 7 روز؛
پوشش بیمه ای 800 هزار کارگر ساختمانی، ازدواج مجدد سه هزار زن سرپرست خانوار، تسویه مطالبات 70 درصد بازنشستگان کشوری، حذف سقف سنی برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان، پرداخت 300 هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری در روز کارگر، نقص قانونی برای اعمال ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه و...، از جمله مهمترین اخبار حوزه رفاه و تامین اجتماعی در این هفته بوده است.

ثبت نام یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان/ ازدواج مجدد سه هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار مهر،در هفته جاری اخبار و وقایع مهمی در حوزه بهزیستی ، رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 پوشش بیمه ای 800 هزار کارگر ساختمانی

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در هفته جاری با اشاره به اینکه 800 هزار کارگر ساختمانی طی 4 سال بیمه شدند ، گفت: سازمان به تعهدات خود عمل کرده است و پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی جدید در سال جاری در انتظار تصمیم و رای نمایندگان مجلس است.

محمد حسن زدا  افزود: براساس قانون قرار بود سازمان تامین اجتماعی هر سال 200 هزار کاگر ساختماعی را تحت پوشش قرار دهد و طی 4 سال 800 هزار نفر بیمه شدند و بدین ترتیب سازمان به تعهد قانونی خود عمل کرده است.

وی گفت: آخرین گروه کارگران ساختمانی سال گذشته بیمه شدند و بیمه 50 هزار نفر آنان نیاز به تامین اعتبار داشت که در نهایت در اسفند ماه بودجه مورد نظر تامین و کارگران ساختمانی بیمه شدند.

ازدواج مجدد سه هزار زن سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در این هفته از اجرای طرح شفاء برای حمایت از 20 هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: تا کنون دو هزار نفر از این بیماران دارای حامی شده اند.

علی محمد ذوالفقاری افزود: در حال حاضر یک میلیون و هفتصد هزار خانوار به طور دائم تحت پوشش کمیته امداد هستند و همچنین سه میلیون خانوار نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکصد هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: 500 هزار دانش آموز نیز از کمک هزینه تحصیلی و سایر خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند و همچنین خدماتی مانند مشاوره در خصوص ازدواج و ازدواج مجدد در دستور کار کمیته امداد قرار دارد که در این راستا دو بسته تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 700 هزار حامی مسئولیت حمایت از 250 هزار یتیم را به عهده دارند گفت: در سال گذشته حامیان بیش از 200 میلیارد تومان به طور مستقیم به خانواده های ایتام کمک کردند.

تسویه مطالبات 70 درصد بازنشستگان کشوری

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری در این هفته گفت: تا پایان سال گذشته 70 درصد از بازنشستگان مشمول ، بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان از مطالبات خود را دریافت و تسویه کرده اند.

محمدرضا افشار در باره موضوع عدم پرداخت تفاوت تطبیق حقوق سال 86 افزود صندوق بازنشستگی کشوری با التزام به قانون و صیانت از حقوق و منافع بازنشستگان تاکنون طی 8 مرحله مطالبات بیش از 350 هزار نفر از بازنشستگان مشمول قانون مطالبات را پرداخت و تسویه کامل کرده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با عزم جدی و حمایت همه جانبه دکتر نوبخت معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری روند پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری تسریع شده و امسال نیز با تأکید و پیگیری وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مجموع مطالبات باقیمانده بازنشستگان مشمول تا پایان سال 93 به طور کامل تسویه خواهد شد.

به گفته افشار ، تا پایان سال گذشته 70 درصد از بازنشستگان مشمول ، بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان از مطالبات خود را دریافت و تسویه کرده اند.

افزایش مراکز پرداخت خسارت به بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ نیز در روزهای میانی هفته جاری از افزایش مراکز پرداخت خسارت به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 مرکز مستقل در تهران برای ارائه خسارت به بیمه شدگان اقدام می کنند و به زودی قرار است در استان های مختلف این مراکز افزایش پیدا کند.

افشین مقصودی در گفتگو با خبرنگار مهر  در مورد ارائه خدمات درمانی و پرداخت خسارت به بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر شعبات مستقلی در غرب، شمال، شرق، خراسان، اسلامشهر و همچنین خیابان نجات اللهی در راستای پرداخت خسارت و خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: همچنین در شهرستان های تهران نیز مانند چهاردانگه، دماوند، شهریار، رباط کریم و شهرقدس، مراکزی فعال هستند که حداکثر طی یکماه نسبت به پرداخت خسارت به بیمه شدگان اقدام می کنند. همچنین در سایت بیمه آتیه سازان و کانونهای بازنشستگان آدرس های این مراکز موجود است که بازنشستگان می توانند از مکان آنها مطلع شوند.

مقصودی در مورد بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی بخشی از حق بیمه ای که بازنشستگان باید برای بیمه تکمیلی خود پرداخت کنند را تقبل کرده، بر همین اساس بازنشستگان تحت پوشش بیمه عمر نیز قرار گرفتند که از تاریخ 1 آذر ماه سال 92 به مدت یکسال این بیمه اعتبار دارد.

حذف سقف سنی برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این هفته از حذف سقف سنی برای پوشش بیمه ای روستائیان و عشایر خبر داد.

سید حمید کلانتری گفت: پیش از این بر اساس مصوبه دولت برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سقف سنی وجود داشت به طوریکه برای مردان تا 55 و برای زنان تا 50 سال امکان بیمه شدن در این صندوق وجود داشت.

وی با اعلام اینکه حذف سقف سنی بر اساس مصوبه سال 91 مجلس شورای اسلامی انجام شده است، گفت: این مصوبه از دی ماه سال 92 اجرایی شده و بر همین اساس بعد از این سقف سنی برای بیمه شدن کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه تا قبل از حذف سقف سنی در حدود سه میلیون نفر جامعه هدف این صندوق را تشکیل می دادند اما با اجرای مصوبه جدید بیش از 3 میلیون و 600 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه می شود که با خانواده های آنها جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهیم.

ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران هفته جاری از ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان تا کنون خبر داد و گفت: 20 درصد از 6 میلیون نفری که در کشور از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند، در مناطق حاشیه ای و اطراف تهران زندگی می کنند.

پهبد پورشبانان گفت: طرح پوشش بیمه همگانی در راستای سیاست‌های دولت در برقراری پوشش بیمه ای برای آحاد جامعه و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه انجام می گیرد و طی این برنامه مقرر شده تا سازمان بیمه سلامت در سال جاری نسبت به پوشش پایه 6 میلیون ایرانی که فاقد پوشش بیمه ای نیستند، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در استان تهران نیز همزمان با سراسر کشور از روز اول اردیبهشت ماه از طریق سامانه  www.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و همچنین با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و با پرداخت فقط 2 هزار تومان به ازای کل افراد خانوار ثبت نام اینترنتی آنان انجام می شود.

وی گفت: در مرحله ثبت نام اطلاعات فرد با بانک اطلاعاتی بیمه ای موجود در کشور تطبیق داده می شود و در صورت عدم بیمه بودن فرد نسبت به صدور دفترچه بیمه برای وی و اعضای خانواده تحت پوشش از طریق دفاتر دولت الکترونیک اقدام می شود که البته پس از پایان بررسی ها از طریق پیامک تایید فرد درخواست کننده اطلاع رسانی می شود و پس از آن باید با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند.

پرداخت 300 هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری در روز کارگر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این هفته از پرداخت 300 هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری در روز کارگر خبر داد.

ایراندخت عطاریان با اشاره به تأکید وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تسریع در پرداخت مطالبات باقی مانده بازنشستگان که مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است ، افزود : در این مرحله 300 هزار تومان از مطالبات بازنشستگان روز یازدهم اردیبهشت ماه به حساب بانکی آنان واریز خواهد شد .

وی افزود : تا کنون یک میلیون و 650 هزار تومان ازمعوقات بازنشستگان پرداخت شده و با احتساب پرداخت این مرحله مجموع معوقات واریز شده به حساب بازنشستگان مشمول به یک میلیون و 950 هزار تومان می رسد .

نقص قانونی برای اعمال ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در هفته جاری گفت: بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه برای بیمه شدگان سازمان صادر نشده است و قوانین ما در این خصوص نقص دارد.

محمد حسین زدا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افرادی که از دو دفترچه بیمه استفاده می‌کنند گفت: این موارد وجود دارد و به دلیل نقص قوانین ما حتی ممکن است فردی از سه دفترچه بیمه همزمان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه و یا دستورالعمل مبنی بر عدم تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی افرادی که از دو دفترچه بیمه استفاده می کنند به شعب این سازمان صادر نشده است، تصریح کرد: کسی که دو دفترچه بیمه دارد و یکی از آنها تامین اجتماعی است هیچ شرطی مبنی بر اینکه از آن استفاده نکند وجود ندارد و به طور همزمان می تواند هم از دفترچه تامین اجتماعی و به عنوان مثال از دفترچه بیمه نیروهای مسلح استفاده کند.

به گفته زدا، گویا به تازگی سازمان نیروهای مسلح شرطی گذاشته است مبنی بر اینکه هر فرد تحت پوشش و خانواده آنها فقط می تواند از یک دفترچه بیمه استفاده کنند.


3561781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است