استانی 17:47 - 01 شهریور 1393
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه اسلامی امام صادق (ع) دانشگاهی برگرفته از روح تربیتی معنوی همراه با تحولات همه‌جانبه است که می‌تواند زمینه بهترین تحولات را فراهم آورد.

دانشگاه امام صادق (ع) برگرفته از روح تربیت معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در همایش سلاله صادق در مشگین‌شهر اظهار کرد: امام صادق (ع) در دوران امامت خود شایسته‌ترین تحولات علمی و تربیتی را همراه با تربیت شاگردان منحصر به فرد و با معنویت خاص رقم زد به طوری‌که بعد از سال‌ها شاگردان آن حضرت مروج فرهنگ ارزشی، دینی و اعتقادی بودند.

وی با بیان اینکه آن حضرت بهترین شاکله حکومت اسلامی در زیر سایه ولایت فقیه و رهبریت صالح را به خوبی تشریح کرد، گفت: آن حضرت در سیره خود و سلوک معنویش به همه نشان داد که تبعیت امت اسلامی باید از رهبر صالح و هدایتگر واقعی باشد و گرنه پذیرفتن دستور و امر ولی ناصالح در شأن امت اسلامی نیست.

امام جمعه اردبیل به شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت که در هیچ دوره‌ای این‌گونه خفقان وجود نداشته است، اشاره کرد و افزود: در این دوره هر چند حاکمیت بنی‌امیه متزلزل و قدرت بنی‌عباس در حال شکل‌گیری بود اما مراقبت کامل از فعالیت‌های امام صادق (ع) انجام می‌شد تا مبادا آن حضرت بتواند جنبش فکری، علمی و فرهنگی خود را به شکل همه‌جانبه در جامعه نشر دهد در حالی که آن حضرت با تربیت شاگردان شاخص و ممتاز خود توانست در این جبهه موفق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم استاندار اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های خوب مشگین‌شهر از لحاظ کشاورزی، صنعتی و گردشگری بیان کرد: برای احیای معادن و منابع غنی زیرزمینی در خلخال و مشگین‌شهر و استخراج این معادن بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مجید خدابخش از احداث مجتمع بزرگ آهن و فولاد به عنوان بزرگترین مجموعه شمال‌غرب کشور در مشگین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: همزمان با هفته دولت برخی از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مشگین‌شهر را از مناطق با استعداد بسیار منحصر به فرد و دارای ابعاد مختلف توسعه‌ای یاد کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ظرفیت‌های این مناطق ارتقا پیدا کند. ‌امیدواریم با یک حرکت منسجم بتوانیم توسعه همه‌جانبه استان اردبیل را با راهکارهای منطقی جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شبه دولتی فراهم بیاوریم.


4544375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است