سیاسی 12:00 - 27 مهر 1396
نماینده مردم شهربابک خبر داد
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از حمایت نمایندگان استان‌های هرمزگان و کرمان از این پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبر داد و گفت: اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان و یزد بر عهده یک شرکت خصوصی است اما سهامداران آن مجتمع مس سرچشمه، چادرملو و گل گهر سیرجان هستند.

حمایت نمایندگان کرمان و هرمزگان از خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی

علی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، شعار اساسی خود را از ابتدا، مدیریت بهینه آب اعلام و تاکید کرد: با توجه به بحران آب در کشور، باید چگونگی مصرف آن را مدنظر قرار دهیم.

وی به بحران آب در شهرستان شهربابک اشاره کرد و ادامه داد: سه راهکار برای کاهش پیامدهای خشکسالی بر شهرستان شهربابک دنبال می‌کنیم که یکی از این راهکارها استفاده از فاضلاب شهرستان شهربابک می‌باشد که در حال حاضر مطالعات اولیه آن به اتمام رسیده و اکنون به وزارت نیرو ارسال شده است تا مورد بررسی قرار گیرد، ضمن آن‌که سرمایه‌گذار اجرای این پروژه از طریق مناقصه تعیین خواهد شد.

وی با بیان این‌که پساب فاضلاب شهری شهربابک در بخش صنعت استفاده خواهد شد، تصریح کرد: سطح ایستابی سفره‌های آب زیزمینی شهرستان شهربابک به شدت افت پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که شاهد نشست زمین در برخی از نقاط این شهرستان هستیم.

نماینده مردم شهربابک به راهکار دوم در راستای کاهش آسیب‌های بحران آب در شهربابک پرداخت و افزود: برخی از چاه‌های آب این شهرستان دیگر برای شرب مناسب نمی‌باشد، ضمن آن‌که برخی از چاه‌های آب که در صنعت استفاده می‌شود، از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند؛ بنابراین باید چاه‌هایی که آب آن‌ها برای شرب مطلوب‌تر بود، وارد چرخه آب شرب کرده و چاه‌های که کیفیت آب آن‌ها پایینتر است را به بخش صنعت دهیم که این جابجایی که هم اکنون در حال بررسی است، مقداری از مشکلات را در کوتاه مدت حل خواهد کرد.

وی انتقال آب از خلیج فارس را گام سوم این شهرستان برای مقابله با کم آبی نام برد و عنوان کرد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در سه مرحله انجام می شود که مرحله نخست انتقال آب از استان هرمزگان به گل گهر سیرجان، مرحله دوم گل گهر به مجتمع مس سرچشمه و مرحله سوم از مجتمع مس سرچشمه به چادر ملوی یزد می‌باشد.

وی مطرح کرد: براساس مذاکراتی که مجمع نمایندگان استان‌های هرمزگان و کرمان و همچنین استانداران این دو استان در روز 26 مهرماه سال جاری داشتند، باید از طریقی شرکت انتقال دهنده آب از خلیج فارس به فلات مرکزی پشتوانه مالی شود و اگر این پروژه عظیم ملی متوقف نشود، در سه سال آینده آب شرب و آب مورد نیاز صنعت شهرهای که از مجاورت این خط انتقال عبور می کند را تامین خواهد کرد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از حمایت نمایندگان استان‌های هرمزگان و کرمان از این پروژه خبر داد و عنوان کرد: اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان و یزد بر عهده یک شرکت خصوصی است اما سهامداران آن مجتمع مس سرچشمه، چادرملو و گل گهر سیرجان هستند.

وی بهره‌بردای از این پروژه در سه سال آینده را منوط به همکاری دولت در رابطه با تامین مالی آن دانست و بیان کرد: اگر این پروژه اجرا شود، بخشی از مشکلات صنایع و همچنین آب شرب مناطقی که از مجاورت عبور این خط انتقال می‌گذرند، حل خواهد شد.

انتهای پیام


9486141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است