استانی 19:28 - 01 آبان 1393
مدیر آموزش و پرورش قروه:
مدیر آموزش و پرورش قروه گفت: 50 کلاس درس جدید به مجموع کلاس‌های درس این شهرستان تا یک ماه آینده افزوده خواهد شد که نیمی از آن را خیرین ساخته‌اند.

50 کلاس درس جدید در قروه بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی در پنجمین نشست شورای آموزش و پروش که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: 8 مدرسه در دست ساخت است که این مدارس در مجموع 50 کلاس درس را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 4 مدرسه از این تعداد توسط خیرین احداث شده است، گفت: با بهره‌برداری از این مدارس تعداد کلاس‌های درس موجود در شهرستان به یک‌هزار و 50 کلاس افزایش می‌یابد.

الماسی در ادامه با ارائه گزارش از کسب موفقیت‌های دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری، گفت: 60 درصد از 531 داوطلب پیش دانشگاهی کنکور سراسری موفق به راهیابی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شدند که 33 درصد آنان در مراکز روزانه و تربیت معلم پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: 24 درصد پذیرفته‌شدگان در گروه علوم تجربی، 48 درصد در گروه ریاضی و 20 درصد در گروه انسانی، 4.6 در رشته هنر و 8.7 در گروه زبان‌های خارجی پذیرفته شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش قروه به کنکور رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: در این رشته‌ها نیز از 33 داوطلب در شهرستان، 27 نفر حائز رتبه‌های زیر 100 شدند که در مقایسه با سال گذشته از رشد 65 درصدی برخوردار است و بسیاری از رتبه‌های برتر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به هنرجویان قروه‌ای بوده است.

به گفته الماسی، این موفقیت هنرجویان در شرایطی است که سرانه فضای کارگاهی برای هر هنرجو 3 مترمربع است و با سرانه استاندارد کشوری که 12 مترمربع است، تفاوت فاحشی دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات هنرستان‌ها که دومین شاخص برای آموزش محسوب می‌شود، با کمبود و فرسودگی 70 درصدی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: تنها 30 درصد از تجهیزات ما به روز هستند.

الماسی با اشاره به اینکه قدمت برخی هنرستان‌های شهرستان به بیش از 40 سال می‌رسد، افزود: 18 هنرستان مستقل و 3 هنرستان ضمیمه در این شهرستان وجود دارد.

وی در ادامه به تحصیل 19 هزار و 702 دانش‌آموز در مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: 55 درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، 33 درصد در مقطع متوسطه اول و 22 درصد در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند  که از این میزان هزار و 890 دانش‌آموز کلاس اولی و 972 نفر پیش دبستانی هستند.

الماسی ناهمخوانی جمعیت پیش دبستانی با پایه اول را متذکر شد و گفت: هنوز بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام نمی‌کنند و از اهمیت آن غافل هستند.

وی همچنین بر عدم تناسب رشته‌های تحصیلی در شهرستان اشاره کرد و افزود: در حالی که رشته ریاضی بیشترین میزان قبولی در کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است، اما خانواده‌ها و دانش‌آموزان همچنان به سایر رشته‌ها گرایش دارند که باید توازن لازم در این زمینه ایجاد شود.


5023744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است