وبگردی 09:50 - 08 آذر 1393
باشگاه خبرنگاران معضلی به اسم دختران رپر
در بررسی های میدانی از حدود 17 استودیو و محفل زیرزمینی موسیقی رپ در تهران، آنچه که نسبت به 7 سال پیش، عیان بود افزایش گرایش دختران جوان و حتی دختران نوجوان به خوانندگی و متن نویسی برای موسیقی رپ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،با مزون‌های زیر زمینی چگونه باید برخورد کرد؟ فرهنگی با قضایی؟

مزون های زیرزمینی و فشن شوهای غیرمجاز که مروجان مانکنیسم، مدلینگ، پوشش نامتعارف و عریان نمایی بر اساس سبک زندگی غربی هستند، همچون قارچ در حال رشد و گسترش اند؛ این مزون ها در شرایطی یکه تازی می کنند که باکی از برخورد مراجع نظارتیندارند چرا که اصولا برخوردی با آنها صورت نمی گیرد. از سوی دیگر، برخی سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران نیز حمایت از این فشن شوهای زیرزمینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

ذره‌بین فرهنگی: این بزهکاری‌های اخلاقی و اجتماعی از آن دست پدیده‌هایی‌ست که برمبنای اهداف سیاسی شکل گرفته و کاملا سازمان یافته است. به عبارت دیگر، بین برگزاری این مزون‌های زیرزمینی با مثلا دختری که با ظاهر نامناسب در خیابان رفت و آمد می‌کند، تفاوت وجود دارد. در نتیجه نوع مواجهه با آن نیز مخصوص به خود است. بدیهی‌ست این نوع مواجهه، کاملا قانونی، قضایی و سیاسی باید باشد و پافشاری بر حل این بزهکاری فرهنگی با ابزارهای فرهنگی، نوعی خودفریبی‌ست.



آیا نمایش "هم آوایی" بررسی محتوایی شده است؟

کارگردان نمایش «هم هوایی» در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا‌، با اشاره به اینکه اولین بار است که گروهش در تالار شمس نمایشی را به صحنه می‌برد، بیان کرد: در حال حاضر مشغول آماده کردن دکورها هستیم تا گروه با توجه به مختصات سالن و برای هماهنگی، در این محل هم تمرین کند. در «هم هوایی» ستاره اسکندری،‌ الهام کردا و باران کوثری بازی می‌کنند. ابن نمایش در قالب تئاتر مستند به صحنه می‌رود و روایت‌گر داستان زندگی سه زن است که یکی از این زنان شهلا جاهد همسر غیررسمی ناصر محمدخانی است که با بازی ستاره اسکندری به صحنه می‌رود.



ذره‌بین فرهنگی: پرونده‌ی شهلا جاهد با حاشیه‌هایی که به همراه داشت و باعث شده بود تا برخی رسانه‌های زرد داخلی و رسانه‌های معارض جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از آن به عنوان اهرم فشار حقوق بشر و تساوی زن و مرد در ایران سوءاستفاده کنند، حالا به عرصه‌ی تئاتر آمده است. امیدواریم شورای نظارتی که در تئاتر کشور وجود دارد، پیشاپیش محتوای این نمایش را بررسی کرده باشد تا نمایش محتوای ضد جمهوری اسلامی و تلاش برای بستن این تئاتر، خود تبدیل به مشکل جدیدی نشود.



سفارت فرانسه عاشق چشم و ابروی ما که نیست...

این روزها سفارت فرانسه گویا به سرعت در حال فراهم آوردن لشکری از شوالیه‌هاست. لشکری که شاید قرار است آرام آرام از تمرکز بر فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی کاسته و در جهت اعتلای فرهنگ و هنر فرانسه بکوشند. این لشکر سازی که بنای آن بر عدم اطلاع ایرانیان و ژست تخصص گرایی فرانسوی‌ها بوده‌ است حالا باید یک‌جایی بشکند و چه‌کسی بهتر از استاد حسین علیزاده می تواند این آرایش ناعادلانه و غیرصادقانه را به هم بریزد. همه منتظرند بدانند که آیا استاد علیزاده با عدم پذیرش این جایزه، دلاور تابوشکن لشکر ایران خواهند بود یا جایزه را پذیرفته و شوالیه فرانسوی ها خواهد شد.هرچند در هر دو حالت چیزی از ارزش و اعتبار او کم نمی شود اما در صورت عدم پذیرش این جایزه استاد علیزاده برای همیشه در خاطره آزادمردان ایران اسلامی خواهد ماند.ذره‌بین فرهنگی: به قول معروف، فرانسوی‌ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند که پشت سر هم به هنرمندان ایرانی مدال شوالیه می‌دهند. حتما سیاست‌هایی در این کار وجود دارد که بعید به نظر می‌رسد این سیاست‌ها در جهت تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد. به نظر می‌رسد باید با این اقدام مشکوک سفارت فرانسه در ایران برخورد دو طرفه شود. از یک سو برخورد دیپلماتیک صورت گیرد اما از سوی دیگر و مهم‌تر، خود هنرمندان ما این جوایز را نپذیرند تا بر مبنای این اقدام، عمل دیپلماتیک نیز موثر افتد.



معضلی به اسم دختران رپر

در بررسی های میدانی از حدود 17 استودیو و محفل زیرزمینی موسیقی رپ در تهران، آنچه که نسبت به 7 سال پیش، عیان بود افزایش گرایش دختران جوان و حتی دختران نوجوان به خوانندگی و متن نویسی برای موسیقی رپ است. در عموم این استودیوها، دختران جوان و نوجوانی حضور دارند که ساعت ها از وقت خود را در این استودیوها و محافل می گذرانند. شاید در نگاه نخست، تشخیص دختر بودن این دختران، دشوار باشد(!) چرا که عموماً پوشش و تیپی دارند که شبیه به پسران و به ویژه رپرهاست! جدای از پوشش، رفتار، حرکات دست، طرز صحبت کردن، شیوه راه رفتن و ... این دختران نیز شبیه پسران و به ویژه رپرهاست! عموم این دختران، به تأسی از رپرها، بددهن و بی زاکت رفتار می کنند.

ذره‌بین فرهنگی: گرچه می‌توان ادعا کرد که پشت سر ایجاد و گسترش چنین مراکز شبه هنری، دست‌های سیاسی پشت پرده‌ای وجود دارد اما گرایش جوانان ما به سمت این مراکز، معلول یک یا چند معضل فرهنگی‌ست و لازم است تا برای جلوگیری از این موج کذایی، اقدامات فرهنگی و اخلاقی مناسبی صورت بگیرد. تغییر جهان‌بینی جوانان، تغییر علاقه‌مندی ایشان و غربال دغدغه‌های آنان با اقدامات فرهنگی و هنری بلند مدت کمک مهمی به این جلوگیری می‌کند.

/ انتهای پیام






5292547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو، ترمز است در مواردی احتمال دارد لنت ترمز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد و با ارتعاش صدایی گوش خراش سبب ایجاد مزاحمت گردد. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا نابغه بزرگ قرن، با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ساده، قوانین سنتی را زیرپا گذاشت و طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد زندگی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است