سیاسی 10:08 - 30 شهریور 1397
مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و شام غریبان آن‌حضرت در مساجد، حسینیه ها و هیات های سلطنت عمان با حضور پرشمار عزاداران و ایرانیان مقیم برگزار شد.

برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در  عمان

به گزارش ایسنا ،حسینیه ها و مساجد مسقط پایتخت عمان و شهرهای مختلف این کشور در شب‌های گذشته، شاهد حضور انبوه دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) بودند و سخنرانان و روحانیون به تشریح ابعاد قیام نهضت حسینی پرداخته و آموزه های عزاداری را تبیین کردند.

همچنین، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شب‌های گذشته با حضور ایرانیان مقیم و جمعی از شیعیان عمانی در سالن سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در این مراسم که سفیر، رایزن فرهنگی و دیگر نهادهای کشورمان حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و قرائت زیارت عاشورا، حجت الاسلام کعبی سلسله بحث هایی را در مورد سبک زندگی از نگاه امام حسین(ع) ارایه کرد.

وی با بیان اینکه اساس زندگی ابا عبدالله حسین(ع) بر محور خدا باوری و خدا ترسی استوار بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) رضای الهی را در شهادت خود و یاران و اسارت حرمش دید و خواست خدا را بر زندگی کوتاه دنیا ترجیح داد و این درس عاشورا است.

حجت الاسلام کعبی افزود: امام حسین(ع) هدف نهضتش را زنده کردن دین و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و با تعهد و مسئولیت دینی در راه خداوند به شهادت رسید. وظیفه امام ایستادن جلوی ظلم ظالم بود و این تکلیف را ادا کرد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و ذکر مصائب امام حسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان پرداخته و عزاداران در فضایی آکنده از شور حسینی به سینه زنی پرداخت.

انتهای پیام


9913819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی پنجشنبه ها توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است