ورزشی 04:30 - 28 آذر 1397
شریعت زاده:
معاون فناوری پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: نهادها و سازمانهایی که در ارتباط با طرح‌های پژوهشی فعالیت می‌کنند، نتوانسته‌اند در رفع نیازهای ورزشی کشور به یک زبان مشترک برسند و هنوز در اجرای طرح‌های پژوهشی موازی کاری صورت می‌گیرد.

طرح‌های پژوهشی متناسب با نیاز ورزش کشور نیست

محمد شریعت زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند در بحث کاربردی کردن پژوهش‌هایی که در حوزه علوم ورزشی انجام می‌شود طی سالهای گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا پژوهش‌ها همسو با نیاز ورزش کشور باشد، اما چون در اجرای طرح‌های پژوهشی ارتباط تنگاتنگی بین سازمانها، ارگانهای مختلف، دانشکده های تربیت بدنی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، فدراسیونها و .... وجود ندارد، هنوز نتوانسته‌اند در این زمینه به یک درک، فهم و زبان مشترک برسند تا براساس آن نیازها و مشکلات ورزش را حل کنند.

وی گفت: اگرچه نسبت به 10 سال گذشته شرایط بهتر شده است و پژوهشگاه تلاش می‌کند به سمتی حرکت کند تا دیگر پژوهش برای پژوهش نباشد و در راستای رفع نیازهای ورزش کشور بویژه در بخش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی گام بردارد، اما هنوز از ایده آل‌ها فاصله زیادی داریم و ارتباط منسجم و محکمی بین سازمانها و ارگانهایی که طرح‌های پژوهشی انجام می دهند، وجود ندارد.

معاون فناوری پژوهشگاه علوم ورزشی تصریح کرد: در گذشته پژوهش شرایط خوبی نداشت، اما در حال حاضر بسیاری از سازمانها از جمله ادارات کل تربیت بدنی، آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان و.... پروژه‌های سفارش محور به پژوهشگاه می‌دهند و تمام هزینه‌های مادی و معنوی آن را نیز خود متقبل می‌شوند و پژوهشگاه با توجه به نیاز جامعه پژوهش‌ها را با بهترین کیفیت انجام و نتایج را در اختیار آنها قرار می‌دهد. پژوهشگاه طی 2 سال گذشته تلاش کرده ارتباط خود را با سازمانها در انجام طرح‌های پژوهشی نزدیکتر کند هر چند شرایط راضی‌کننده است، اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم.

شریعت زاده افزود: هدف پژوهشگاه بر این است تا براساس نیازها و شرح وظایفی که تعریف شده پاسخگوی نیاز ورزش کشور باشد اما بعضی وقتها موازی کاری سازمانها و ارگانهای مختلف سبب می‌شود تا از اهداف خود فاصله بگیرد. نیاز است این هم‌افزایی شکل و شمایل بهتری به خود بگیرد و با ایجاد یک دبیرخانه پژوهشی در ورزش کشور، طرح‌های پژوهشی سازمان یافته‌تر و متناسب با نیاز ورزش کشور انجام شود.

انتهای پیام


10003908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است