سیاسی 16:53 - 20 بهمن 1394
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها در روز 22 دی می‌توانستند قسمتی از توانمندی‌های ما را ببینند.

برخی مسئولان در زمانی که قدرت وجود دارد آن را به رخ دشمن نمی‌کشند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: هر باری که از ایام دهه فجر و انقلاب صحبت می‌شود می‌بایست به یکسری از علت‌ها پرداخت که چرا انقلاب این گونه قدرت گرفته و چرا انسانهای انقلابی آن به حدی قدرت گرفتند که دیگر کسی نمی‌تواند در برابر آنها بایستد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: دشمنان زمانی که در برابر انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند ذلیل می‌شوند که این امر بخاطر ماهیت قدرت انقلاب اسلامی است. این ماهیت قدرت که در جبهه حق قرار می‌گیرد به قدرت خداوند متعال متصل است و به همین خاطر هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر آن ایستادگی کند و حضرت امام نیز تمام توان خود را برای تجلی این مسئله قرار دادند.

وی ادامه داد: توان رزمی در نیروی دریایی سپاه به چندین عامل مانند سلاح‌های مختلف و یا سرعت شناورها بستگی دارد ولی یک عامل از بقیه این عوامل مهمتر است که همان نیروهای پاسدار هستند که اگر این نیروها با همان مشخصاتی که حضرت امام فرموده‌اند باشند، توانمندی رزمی را افزایش می‌دهند و اگر با آن مشخصات نباشند در توان رزمی هیچ تاثیری ندارند و عوامل دیگر را حتی کشورهای دیگر مانند آمریکا در اختیار دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: عامل پاسدار باعث شده که آمریکایی‌ها در خلیج فارس منفعل شوند آنها در فلسفه نظامی فقط عامل زور را می‌فهمند اما زمانی که در برابر کشوری قرار می‌گیرند و نمی‌توانند زور خود را به آنها تحمیل کنند در برابر آن کشور نرمش نشان می‌دهند.

دریادار فدوی در مورد جنگ با آمریکایی‌ها اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس و در زمان جنگ تحمیلی سیلی محکمی به آمریکایی‌ها زدیم مانند کاری که در عملیات کربلای5 ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شدند و صادرات نفت ما را کاهش دادند از آن زمان بود که نیروی دریایی سپاه برای مقابله با آمریکایی‌ها وارد خلیج فارس شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مورد توقیف دو شناور آمریکایی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در روز 22 دی می‌توانستند قسمتی از توانمندی‌های ما را که به قدرت خداوند متصل است ببینند و اگر رفتار غیر حرفه‌ای ناو آمریکایی ادامه پیدا می‌کرد هم آمریکایی‌ها و هم فرانسوی‌ها اتفاقاتی را می‌دیدند که تا کنون ندیده بودند. آمریکایی‌ها بعد از پاسخ قاطع ما خطر را احساس کردند و شرایط را مانند قبل از آن 40 دقیقه بازگرداندند. همه دنیا بعد از توقیف شناورهای آمریکایی فیلم‌های آنها را دیدند ولی هنوز قسمت‌هایی از آن فیلم‌ها باقی مانده است که زمانی پخش خواهد شد که ما بتوانیم با آن فیلم‌ها اقتدار ایران را بیش از پیش به دنیا نشان دهیم.

دریادار فدوی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: همه میدانند که امروز در سوریه و یمن چه خبر است این مقاومت‌هایی که در کشورها صورت می‌گیرد به خاطر این است که نفس های انقلاب اسلامی ما به آنها رسیده است این جنگهایی که در منطقه رخ می‌دهد بخاطر جهالت برخی از حکام اسلامی است ولی نیروهای مقاومت مانند اتفاقاتی که در دریای سرخ افتاد توانستند 9 فروند از ناوهای گرانقیمت آنها را ساقط کنند که همین امر موازنه قدرت را در منطقه بر هم زد. رزمندگان اسلام در هیچ جا نه تنها قدرت مستکبران را قبول ندارند بلکه در مقابل آن می‌ایستند ولی متاسفانه در برخی از مواقع که این قدرت وجود دارد برخی از مسئولان کشوری که باید از این قدرت استفاده کنند و آن را به رخ دشمن بکشند این کار را نمی‌کنند.

انتهای پیام/


7669930
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل مشارکت در تاسیس ساواک از زبان معاون حقوقی رئیس‌جمهور منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی و سنتی ماست، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می‌کند فرق بگذارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران و پاکستان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای مشترک منتشر کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه پس از ترمیم دستورالعمل فرزندخواندگی، خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است