اقتصادی 13:44 - 01 بهمن 1399

آشنایی با مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، استفاده از مصالح فلزی به سازه استحکام و مقاومت بیشتری می‌بخشند و سبب می‌شوند افراد به سازه‌ای که در آن از مصالح فلزی با کیفیت استفاده شده است بیشتر اعتماد کنند. نکته‌ای که در رابطه با این نوع از مصالح وجود دارد، این است که در انواع، اندازه و ضخامت‌های گوناگون وجود دارند و شما باید متناسب با نوع استفاده‌ای که از آن دارید، مدلی را خریداری کنید؛ از همین جهت شما باید پیش از اقدام به خرید مصالح مورد نظر خود از ویژگی‌های آن مطلع شوید. همچنین لازم به ذکر است که برخی از فعالان در این زمینه به صادرات مصالح فلزی می‌پردازند تا از این طریق برای خود کسب درآمد داشته باشند. در ادامه شما را با تیرآهن و میلگرد که از مهم‌ترین مصالح ساختمانی فلزی محسوب می‌شوند، آشنا می‌کنیم و سپس نیز نکاتی را در رابطه با صادرات آهن در اختیارتان قرار خواهیم داد تا به خوبی با این مسائل آشنا شوید.

تیرآهن چیست؟

تیرآهن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مصالح فلزی ساختمانی محسوب می‌شود که شاهد استفاده از آن در بخش‌های گوناگون ساختمان‌سازی هستیم. استفاده از تیرآهن زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که بخواهیم استحکام و مقاومت سازه را افزایش دهیم. این نوع از مصالح ساختمانی در حوزه‌ی معماری و ساخت‌وساز به عنوان یک نوع مصالح مرتفع، منشوری و مستقیم محسوب می‌شود که از آن برای نگهداری و تحمل بارهای مختلف استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که تیرآهن یکی از مهم‌ترین انواع پروفیل‌ها محسوب می‌شود که از آن در شرایط گوناگون استفاده می‌شود. تیرآهن می‌تواند به خوبی تنش‌هایی که از سمت نیروی برشی و لنگر خمشی است را تحمل کند و آسیبی نبیند.

مزایای استفاده از تیرآهن در صنعت ساختمان

استفاده و بهره‌گیری از تیرآهن مزیت‌هایی را به همراه خواهد داشت؛ برای مثال می‌توان به افزایش استحکام، یکنواختی و کاهش خطاهای انسانی، بالا بردن سرعت کار پروژه، کاهش سطح مقطع سازه و … اشاره داشت. همچنین باید بدانید که تیرآهن‌ها در انواع گوناگونی تا به حال روانه بازار شده‌اند که می‌توان به مواردی چون IPE با ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر، INP با ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر و IPB که یک تیرآهن با بال پهن و ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر است، اشاره داشت. توجه داشته باشید که هر یک از تیرآهن‌های نام برده شده در بخش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صادرات آهن به چه کشورهایی انجام می‌شود؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که فعالان زمینه‌ی مصالح ساختمانی در برخی از شرایط اقدام به صادر کردن کالای مورد نظر خود می‌کنند. از دسته مصالح ساختمانی که شاهد صادر کردن آن‌ها به کشورهای دیگر از جمله کشورهایی چون ترکیه، عراق، گرجستان و ارمنستان که همگی از همسایه‌های کشور ایران محسوب می‌شوند، هستیم. میلگرد یکی از مصالح ساختمانی آهنی محسوب می‌شود که صادرات آن نسبت به دیگر مصالح بیشتر صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که صادرات آهن و دیگر مسائل تاثیر بسیاری بر میزان ارزآوری برای کشور خواهد داشت؛ از همین جهت دولت شرایطی را ایجاد کرده است که از طریق آن امکان صادرات آهن وجود دارد، اما هر چه این شرایط بهبود باید، میزان ارزآوری و کسب درآمد نیز بیشتر خواهد شد.

نکات مهم در صادرات آهن

نکته‌ای که در رابطه با صادرات آهن وجود دارد، این است که شما باید برای انجام چنین کاری به مسائل و نکات مختلف توجه داشته باشید؛ چرا که کوچک‌ترین مشکلی می‌تواند بر صادرات آهن تاثیر منفی داشته باشد. در کنار تمام این مسائل باید به قیمت و هزینه‌هایی که صادرات آهن برای شما رقم می‌زند نیز توجه داشته باشید، چرا که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و تا به حال شرکت و مراکز گوناگونی به آن پرداخته‌اند که می‌تواند صادرات آهن را به درستی و بدون نقص انجام دهند.

افزایش قیمت میلگرد و تاثیر آن بر شهر سازی

میلگرد یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که بسیار مورد توجه نیز قرار دارد و از آن در بخش‌های گوناگون ساخت‌وساز استفاده می‌کنند. میلگردهایی که برای ساخت‌وساز مورد استفاده می‌گیرند، سطح مقطع تو پر و ارتفاع طویلی دارند که از آن‌ها در بخش‌های مورد نیاز استفاده می‌شود. شاید برای شما سوال پیش آید که کدام سازه‌های فاقد میلگرد هستند؟ در پاسخ باید گفت که تا به حال سازه‌ای وجود نداشته که از میلگرد در آن استفاده نشود و به نوعی می‌توان گفت که سازه بدون میلگرد معنا ندارد و مشکلات بسیاری برای آن پیش خواهد آورد. اکنون که شما از اهمیت میلگردها مطلع شدید، باید در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید.

نکاتی که می‌بایست قبل از خرید میلگرد بدانید

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با میلگردها بدانید، این است که شما می‌توانید آن را در اندازه، ضخامت و مدل‌های گوناگون تهیه کنید. میلگرد آج‌دار بدون شک برای همه‌ی شما آشنا خواهد بود؛ میلگردی که بر روی آن آج‌هایی دیده می‌شود و بسیار پرکاربرد برای صنعت ساخت‌وساز است. البته نکته دیگری که در رابطه با میلگردها وجود دارد، این است که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود اندازه و مدل‌های دیگری از این مصالح را تهیه کند؛ برای مثال میلگردهای با اندازه A۲، A۳ و A۴ وجود دارند که امکان استفاده از آن‌ها در زمان ساخت‌وساز و با توجه به شرایط وجود دارد. در کنار تمام این موارد، موضوع دیگری نیز وجود دارد و آن قیمت میلگرد است. قیمت میلگرد از جمله مسائلی محسوب می‌شود که به عوامل متفاوتی بستگی دارد؛ یعنی نوع میلگرد، اندازه، ضخامت و … که همگی از مسائل مربوط به میلگرد هستند، بر قیمت آن تاثیر دارند. توجه داشته باشید برای کم کردن قیمت میلگرد، از کیفیت محصول خود کم نکنید، چرا که قیمت میلگرد به طور مستقیم بر قیمت نهایی سازه تاثیر خواهد داشت و از همین جهت بهتر است به آن توجه‌ای ویژه‌ای شود. از طرفی با توجه به شرایط کنونی و نبود ثبات، نمی‌توان قیمت میلگرد را به طور دقیق مشخص کرد و شما برای مطلع شدن از آن، باید با شرکت و فروشگاه مورد نظر خود در ارتباط باشید.

سخن نهایی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به بررسی تیرآهن، میلگرد و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن و همچنین صادرات آهن پرداختیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها بهترین تصمیمات را بگیرید و در این راستا با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10912800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است