استانی 11:10 - 03 آبان 1393
مشهد - ایرنا - در آستانه آغاز ماه محرم پرچم گنبد حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد صبح روز شنبه طی مراسمی با حضور خدام رضوی تعویض و سیاهپوش شد.

این مراسم با قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) آغاز شد و با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر ادامه یافت.



پس از این مراسم، پرچم متبرک عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با احترام خاص در میان حزن و اندوه خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) تا بلندای گنبد حرم مطهر حمل و با 'پرچم سبز رضوی' تعویض شد.



پرچم سیاه از ابتدای محرم الحرام تا سوم ربیع الاول که سومین روز پس از شهادت حضرت امام رضا(ع) است بر فراز گنبد رضوی و به معنای اقامه عزای ائمه اطهار(ع) در اهتزاز خواهد بود.



مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه مطهر امام رضا(ع) که با آیه شریفه 'نصر من الله و فتح قریب' مزین و با نواختن نقاره ها همراه است، توسط خادمان سادات حرم انجام می شود.



هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) بطور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می شود. یکبار در ابتدای ماه محرم که این پرچم به مدت 63 روز بر فراز این آستان به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می ماند و یکبار نیز در زمان سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می شود.



7489/660

انتهای پیام /*


5031948
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است