استانی 00:39 - 02 اسفند 1398
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
ایسنا/اردبیل معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون مورد مثبتی از کروناویروس در اردبیل مشاهده نشده و مردم نباید به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی داشته باشند.

مورد مثبتی از کرونا ویروس در اردبیل مشاهده نشده است

بابک نخستین در گفتگو با ایسنا، با رد شایعه مشاهده علایم بیماری کرونا در مدارس اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد ولی دیر یا زود شاهد بروز و ظهور علایم این بیماری در استان خواهیم بود بطوریکه لازم است از هم اکنون  توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و در مقابله با این بیماری آمادگی داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در اردبیل مشاهده نشده و مردم نباید به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: آزمایش دو بیمار تنفسی برای تشخیص به تهران ارسال شده ولی در کنار آن همچنان ویروس آنفلوآنزا و مبتلایان به سرماخوردگی‌های شدید در مراکز بیمارستانی بستری هستند.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی میزان تلفات کرونا بیش از آنفلوآنزا نیست و تاکنون 24 کشور دنیا درگیر این بیماری بودند و مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های این بیماری در کشور و استان اردبیل انجام شده و سعی بر این است تا با نگرانی و التهاب کمتر زمینه آرامش بیشتر مردم فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بحثی که مردم باید به صورت فردی و شخصی آن را مراعات کنند، شستن مکرر دست با آب و صابون است که از 90 درصد گسترش بیماری‌های حاد تنفسی جلوگیری می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل استفاده از دستمال کاغذی یکبار مصرف و همچنین ماسک‌های معمولی را در صورت مشاهده اولین علایم بیماری سرماخوردگی ضروری دانست.

نخستین گفت: در کنار مراقبت‌های خانگی بهتر است از مراجعه بیمارستان و ازدحام در اورژانس بیمارستان‌ها جلوگیری شده و همکاران ما در شهرهای مختلف اتاق ایزاوله تنفسی برای مراقبت بیشتر افراد در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیماری در هفت روز اول ناشناخته می‌ماند سپس علایم آن بروز پیدا می‌کند، تصریح کرد: ما در قالب پوستر و تراکت و همچنین بروشور به تعداد 7 هزار نسخه سعی کردیم موارد مختلف را به مردم یادآور شده و متذکر شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضطراب از شیوع بیماری کرونا را بیشتر به دلیل ناشناخته بودن ابعاد این بیماری و پیدا نشدن دارو و واکسن پیشگیرانه اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله چهره بیماری‌های تنفسی متفاوت از گذشته می‌شود ما امسال نیز با ویرویس کرونا روبرو هستیم که در مقایسه با آنفلوآنزای حاد پرندگان و سارس اصلا نگران کننده نیست.

انتهای پیام


10403711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است