استانی 11:56 - 04 آبان 1393
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی هفت ماهه نخست امسال بیش از ۲۷۲ تن از انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است که اگر این آمار را با منشاء تریاک در نظر بگیریم این رقم به ۳۲۰ تن می‌رسد.

کشف بیش از ۲۷۲ تن مواد مخدر در کشور

علیرضا جزینی صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در حاشیه بازدید خود از مرکز اقامتی ماده 16 خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های ما و نیروهای انتظامی کشور مبارزه با قاچاقچیان در سطح کشور است بنابراین همه تلاش خود را در این خصوص به کار می‌گیریم. این در حالی است که در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از 272 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است.

وی عنوان داشت: اساس انواع مواد مخدر از تریاک است و همه مواد مخدر دیگر از این گرفته می‌شوند بنابراین اگر کشفیات منشاء تریاک را نیز در نظر بگیریم بیش از 320 تن انواع مواد مخدر از سال جاری تاکنون در کشور ثبت و ضبط شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ارتباط با موضوع مواد مخدر و مقابله با این امر تلاش خود را به کار می‌گیریم ادامه داد: مصرف مواد مخدر یکی از معضلات امروز جهان و به طبع کشور ایران است زیرا 242 میلیون نفر در سطح جهان انواع مواد مخدر را مصرف می‌کنند که این آمار آخرین آمار سازمان ملل است.

*یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند این در حالی است که استان لرستان نیز در این خصوص رتبه 10 کشوری را دارد.

جزینی خاطرنشان کرد: آمارها و رتبه‌بندی استان‌ها در مقابله با مواد مخدر برای ما چندان مهم نیست بلکه ما نباید اجازه دهیم یک نفر نیز به اعتیاد مبتلا شود زیرا در این صورت برای ما یک خط قرمز است.

این مسئول بیان داشت: معضل مواد مخدر به یک معضل بسیار مهم در جوامع تبدیل شده است که ما نباید اجازه دهیم این معضل در کشور ما گسترش پیدا کند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کسانی که مواد مصرف می‌کنند وابستگی خاصی به آن پیدا می‌کنند گفت: برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر بهبود پیدا کنند و این بهبودی ادامه داشته باشد.


5042676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است