بین‌الملل 17:05 - 20 بهمن 1394
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد تنها ایران و روسیه قانونی در حال عملیات نظامی علیه نیروهای تروریستی داعش در سوریه هستند و ائتلاف‌های به اصطلاح ضدداعش صلاحیت قانونی ندارند و همکاری ترکیه و روسیه در مبارزه با تروریسم «خیالبافی» و غیرممکن است.

تنها ایران و روسیه قانونی با داعش مبارزه میکنند
به گزارش فرهنگ نیوز، «اولگ سیروملوتوف» معاون وزیرخارجه روسیه اعلام کرد، روسیه و ایران تنها کشورهایی هستن که به صورت کاملا قانونی در حال انجام عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش هستند.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، ائتلاف غربی به رهبری آمریکا علیه داعش نه مجوز سازمان ملل را در این زمینه کسب کرده و نه به دعوت دمشق جنگی را علیه این کشور به راه انداخته است، در حالی که روسیه عملیات هوایی خود در سوریه را به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی سوریه آغاز کرده و ادامه داده است.
 
سیروملوتوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: غیرممکن است که بتوانیم درباره مشروعیت و قانونی بودن تلاش‌های ضدتروریستی در سوریه از هر نوعی توسط کشورهای خارجی به جز ایران و روسیه صحبت کنیم.
 
وی افزود: ائتلاف غربی ضدداعش به رهبری آمریکا هیچ مشروعیت و صلاحیتی ندارند چرا که نه مجوز شورای امنیت سازمان ملل را برای انجام این کار دارد و نه به دعوت دولت قانونی سوریه وارد این کشور شده است.
 
بنا بر این گزارش، روسیه حملات هوایی خود در سوریه را علیه تروریست‌ها از تاریخ 30 سپتامبر سال 2015 میلادی و به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز کرده است.
 
معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین درباره مسئله تیرگی روابط میان مسکو و آنکارا نیز سخن گفت و تأکید کرد، هرگونه همکاری میان روسیه و ترکیه در مبارزه با تروریسم در حال حاضر غیرممکن است و بیشتر شبیه به یک خیالبافی است تا واقعیت.
 
وی گفت: فرض هرگونه اقدام احتمالی مشترک با طرف ترکیه‌ای در مبارزات علیه تروریسم و یا حتی اندیشیدن ترکیه به تشکیل جبهه علیه تروریست‌ها در سوریه و یا عراق در این شرایط بیشتر شبیه به یک خیالباقی به نظر می‌رسد.
 
بنا بر این گزارش، روابط میان مسکو و آنکارا پس از آنکه جنگنده روسی توسط جنگنده‌های اف-16 ترکیه منهدم شد، خدشه دار شده است.
 
«آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرد، مسکو انتظار دارد آنکارا آن دسته از افرادی را که مسئول سرنگونی جنگنده سوخو24 روسی بوده‌اند مجازات کرده و غرامت خسارات تحمیل شده بر روسیه را پرداخت کند و نیز رسما از روسیه عذرخواهی کند. 
 

7669413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه با هدف مقابله با حزب کارگران کردستان سامانه اس-۴۰۰ خود را در مرز عراق مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه نروژ با تمجید از سازمان آنروا، خواستار از سرگیری کمک رسانی به این نهاد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره برخی داده‌های آماری مربوط به توحش رژیم صهیونیستی از زمان تجاوز به غزه را منتشر ساخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه عرب فردا چهارشنبه به درخواست فلسطین جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمای...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته بلومبرگ اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ده شرکت به دلیل عرضه به روسیه اعمال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از مدیریت بنیامین نتانیاهو در جریان جنگ غزه و همچنین تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است