اجتماعی 13:47 - 08 خرداد 1394
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تعداد خیرین مدرسه‌ساز در کشور را بالغ بر۶۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: بیش از یکهزار خیر مدرسه‌ساز ایرانی در سراسر جهان وجود دارد.

1000 خیر مدرسه‌ساز ایرانی در جهان وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، محمدرضا حافظی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان با بیان این‌که معامله با خدا سود زیادی دارد، افزود: شور و عشق و نشاطی که در امر مدرسه‌سازی در همه استان‌های کشور به‌وجود آمده است چشم‌گیر و تماشایی است.

وی با اشاره به این‌که ملت ما مردمی فرهنگ دوست بوده و همیشه در انجام کارهای خداپسندانه پیش‌قدم می‌شوند، اضافه کرد: همه ما باید به معاد به‌عنوان واقعیت زندگی توجه داشته و بدانیم که زندگی فاصله بین حیات و ممات است؛ لذا خوشا به حال آنان که در طول زندگی خود در امر خیر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

حافظی با اشاره به این‌که در نخستین سال تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز یعنی 17 سال پیش، خیرین 16 میلیارد و 800 میلیون تومان تعهد کردند، اضافه کرد: در سال‌های بعد از آن 40 میلیارد، 80 میلیارد، 132 میلیارد و در سال 88 که اعتبارات دولت 386 میلیارد تومان بود، کمک خیرین مدرسه‌ساز 740 میلیارد تومان شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: وقتی حرکت خیرین برای امر مدرسه‌سازی در کشور آغاز شد و آن هنگام تعداد خیرین کشور انگشت‌شمار بود و هیچ‌گاه باور نمی کردیم این حرکت روزی در سطح کشور و جهان شکوفا شده و نمایش داده شود.

حافظی گفت: در دیداری که وزیر سابق آموزش و پروش داشتم از رشد روزافزون کمک‌های خیرین در ساخت مدارس خبر دادم و این مسئول میزان اعتبار دولتی در این خصوص را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داد، در حالی‌که همان سال میزان کمک خیرین به هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.

حافظی اظهارکرد: در دوران تحریم اقتصادی شاهد حضور بیش از پیش خیرین در عرصه توسعه و ساخت مدرسه بودیم و ملت ما به دنیا نشان داد ارتقاء دانش و فناوری فرزندانشان پاسخی دندان‌شکن به خصم جهانی است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور تعداد خیرین مدرسه‌ساز را بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: بیش از یک‌هزار خیر مدرسه ساز ایرانی در سراسر جهان وجود دارد.

وی در بخشی از سخنانش از آموزش و پرورش به‌عنوان بستر توسعه پایدار برای هر کشور نام برد و اضافه کرد: هر چند در ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز، تعداد خیرین بسیار کم بود افراد کمی مشارکت داشتند ولی هم‌اکنون شاهد مشارکت گسترده‌ای در این امر هستیم.

وی با بیان این‌که مشارکت مردم در جهاد مقدس مدرسه‌سازی افتخار بزرگی را به وجود آورده است، گفت: کمک خیرین مدرسه‌ساز همواره از اعتباراتی که دولت در بخش عمرانی در نظر می‌گیرد، بیشتر بوده است.

انتهای پیام


6464797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است