استانی 16:35 - 10 فروردین 1396
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از تکمیل 63 درصد از ظرفیت اماکن اقامتی آذربایجان شرقی از آغاز تعطیلات نوروز 96 خبر داد.

تکمیل 63 درصد از ظرفیت اماکن اقامتی آذربایجان شرقی از آغاز تعطیلات نوروز 96/ بازدید 1.3 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان

فرشاد رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: از تاریخ 25 اسفند تا 10 فروردین، 179 هزار و 751 نفر در مراکز اقامتی و اسکان استان اقامت داشته‌اند.

وی از تکمیل 63 درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان از آغاز تعطیلات نوروز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت آمار اقامتی مسافران نوروزی استان از طریق ثبت روزانه توسط مراکز رسمی اقامتی استان صورت می‌پذیرد و آمار اقامت مسافرانی که به صورت اقامت در خانه اقوام و آشنایان صورت می‌پذیرد در دست نیست.

سرپرست معاونت گردشگری استان در خصوص افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان گفت: براساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مهر ماه سال 95 از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات لازم انجام گرفته تا ظرفیت مراکز اقامتی تحت نظارت اداره کل استان افزایش یابد.

رستمی با اشاره به میزان بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا 10 فروردین از اماکن تاریخی و موزه‌های استان 179 هزار و 178 مورد بازدید صورت گرفته است و مجموعا یک میلیون و 386 هزار و 410 نفر بازدید از تمام جاذبه‌های استان اعم از تاریخی، طبیعی، تفریحی و مصنوع استان انجام شده است.

وی در پایان به رشد 15 درصدی تردد جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: بنا به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، آمار تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان از آغاز سال جدید تا به امروز، 9 میلیون و 735 هزار و 539 خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.


8957222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است