استانی 16:04 - 02 آبان 1393
امام جمعه ایلام گفت: عاشورا یک دانشگاه برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است.

امام جمعه ایلام: عاشورا، دانشگاه تبیین سبک زندگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهارکرد: در ایام محرم با برگزاری عزاداری‌های بزرگ فضای کشورمان حسینی می‌شود و محافل عزاداری با حضور همه اقشار مختلف برگزار می‌شود اما آنچه در این ایام مهم است که باید رعایت شود نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و تبیین سبک زندگی عاشورایی و حسینی است که باید به آن توجه جدی و لازم شود.

وی با بیان اینکه عاشورا برای همه قشرهای جامعه پیام دارد و از جمله آن معیارهای خانواده، نقش جوانان، رعایت اخلاق است افزود: قیام امام حسین(ع) پیام عزت، سعادت و سربلندی است که باید الگو قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی ادامه داد: عاشورا نماد عشق و محبت واقعی با مبدا عالم بوده، عاشورا برای همه یک همایش بزرگ ماندگار است و در تاروپود انسان‌ها نقش دارد و آنهایی که دنبال عشق و سعادت هستند به همایش عاشورا بیایند و از نوجوان تا پیرمرد همه در همایش حسینی می‌توانند شرکت کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عاشورا یک دانشگاه برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است خاطرنشان کرد: مداحان و نوحه‌خوانان باید در این ایام از خرافه‌گویی که مقام امام حسین(ع) را پایین می‌آورد پرهیز کنند.

وی در ادامه با ضمن تسلیت رحلت جانسوز آیت‌الله مهدوی کنی گفت: مهدوی کنی دارای شخصیتی بزرگ، چهره تابناک شیعه، حوزه علمیه و دانشگاه بود و اخلاق مداری یکی از ویژگی‌های بارز این شخصیت بود که در همه زمینه‌ها بخصوص در موضع گیری‌های سیاسی و برخورد با مخالفان آن را رعایت می‌کرد.

لطفی، وفاداری به امام، رهبری و مردم را از دیگر ویژگی‌های مهم آیت‌الله مهدوی کنی دانست و افزود: در طول 35 سال از عمر انقلاب ما شاهد ریزش‌های بودیم در بین خواص، اما مهدوی کنی با وجود لمس همه فتنه‌ها در طول عمر انقلاب تکان نخورد و نلرزید، این مرد بزرگ مانند عمار، یاسر، مالک اشتر و میثم تمار به عهد خود با امام، رهبری و مردم وفادار بود.

نماینده ولی فقیه در استان جهاد علمی و تقوا را از دیگر خصلت‌های آیت‌الله مهدوی کنی بیان و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مسئولیت‌های سنگینی در طول عمر با برکتش داشت اما هیچ چیز برای وی اندازه طلبگی ارزش نداشت.

وی با بیان اینکه مهدوی کنی از ارکان نظام بود تصریح کرد: این مرد مجاهد حدود 20 سال مریض بود اما هر جا احساس وظیفه می‌کرد پای کار می‌آمد و هر وظیفه‌ای که به وی محول می‌شود به نحو احسنت انجام می‌داد و باید گفت این شخصیت‌ها الگو و اسوه هستند و نباید به آنها مقطعی نگاه کرد.

لطفی از زبان مهدوی کنی نقل کرد و گفت: ایشان در موضع گیری فتنه 88 بیان کرد فتنه گران دو اشتباه بزرگ کردند یکی موضع‌گیری در برابر رهبری و بی اعتنایی به آراء اکثریت مردم که هر دو گناه نابخشودنی هستند.

امام جمعه ایلام در ادامه به اول آبان سال روز شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی اشاره و ضمن تسلیت خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد در سال 1356 به دست ماموران ساواک به شهادت رسید و این مرد بزرگ همیشه یار و یاور امام راحل بود و دشمن از وی می‌ترسید تا وی را به شهادت رساندند.

وی در ادامه به مسئولان استان تذکر داد و گفت: در استان یک فضای تعامل و همکاری وجود دارد اما متاسفانه یک عده هستند نمی‌خواهند این فضای همکاری وجود داشته باشد و دنبال شایعه پراکنی و نامه پراکنی هستند و گاهی اوقات علیه استاندار و دیگر مسئولان شایعه پراکنی و توهین می‌کنند و ما می‌دانیم این نامه پراکنی‌ها از کجا آب می‌خورد و هدف ما سعادت، خوشبختی، پیشرفت و رفع مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آقای مروارید استاندار ایلام صادقانه به صورت شبانه روز در حال خدمت به استان است.

لطفی با بیان اینکه از شورای شهر می‌خواهیم با شهردار ایلام تعامل داشته باشد و عزل و نصب کردن مشکلی حل نمی‌کند تصریح کرد: هیئت امنا‌ها اختلاف را کنار بگذارند و با هم بنشینند با تعامل و همفکری مشکلات را حل کنند و از گفتن دروغ‌های شاخ‌دار پرهیز شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مشکلات استان کم نیست و همه ما رنج می‌بریم و ناراحت هستیم که چرا رشد استان متوقف است افزود: نمی‌دانم چرا با انتصاب یک مدیر شایعه پراکنی‌ها و دروغ گویی‌ها علیه وی شروع می‌شود کمک بکنید گره‌هایی از مشکلات استان باز شود و برای مثال طی امسال استان از لحاظ برداشت غلات دارای رتبه خوبی بوده که این نشان از تلاش مدیران بوده بنابراین از شایعه پراکنی دوری کنید.

وی در پایان دومین سالگرد رحلت آیت‌الله مروارید را تسلیت گفت و افزود: این عالم بزرگوار در طول عمر خود خدمات فراوانی در استان انجام داد.

انتهای پیام


5027668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است