گوناگون 10:39 - 29 مهر 1400

برنامه های دانشگاه امیرکبیر برای ترم جدید

سید حسن قدسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، یکی از اولویت های دانشگاه را بازگشایی حضوری دانشگاه عنوان کرد و گفت: آموزش در دوران کرونا به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه مقداری صدمه دیده است و تمام تلاش ما بر این است که با مهیا شدن شرایط، دانشجویان در تمامی مقاطع در دانشگاه حضور پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری بسیار تاکید و تمرکز داریم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که امتحانات به صورت حضوری برگزار شود ولو اینکه بازه زمانی امتحانات طولانی تر شود.

وی ادامه داد: در حال بررسی پیشنهادها برای بازگشایی حضوری از آبان ماه هستیم ولی هنوز به راه حل واحدی نرسیده ایم؛ به طور مثال حضور دانشجویان در دانشگاه را منوط به کارت واکسیناسیون بدانیم، با توجه به اینکه عده ای واکسن نزده اند، مجبور می شویم کلاس مجازی برای این دانشجویان برگزار کنیم اما امکان اینکه کلاس ها هم حضوری برگزار شود هم مجازی وجود ندارد و یا شرایط را سخت می کند.

قدسی پور اولویت دیگر دانشگاه را تمرکز بر پروژه های ارتباط با صنعت عنوان کرد و افزود: در نظر داریم در تعامل با دستگاه ها، پروژه های قوی در ارتباط با صنعت را کلید بزنیم و سایر پروژه های بر زمین مانده را پیگیری و به اتمام برسانیم. از تمامی دستگاه ها درخواست دارم پروژه های خود را به ما اطلاع دهند تا ما تیم های متخصص خود را برای پاسخ به نیاز آن ها اعزام کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره تعیین تکلیف طرح های کلان ملی گفت: از نظر ما طرح های کلان ملی آیه منزل نیستند که خود را متعهد بدانیم که حتما آن ها را احیا کنیم چرا که از یک طرف زمان زیادی از فاکتورها گذشته و از سوی دیگر شاید دستگاه مربوطه اولویت دیگری را به ما اعلام کند. دانشگاه هدف خود را رفع نیاز کشور و دستگاه های اجرایی می داند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه های موجود، به توجه به وضعیتشان تصمیم گیری خواهیم کرد. یا همان طرح را ادامه خواهیم داد و یا طرح های مشابهی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

قدسی پور راه اندازی رشته های میان رشته ای و رشته های نوظهور در دانشگاه را یکی دیگر از برنامه های جدید این دانشگاه اعلام کرد.


11282095
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است