استانی 15:35 - 03 اردیبهشت 1393
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پژوهش‌های کاربردی و آزمایشگاهی در همایش‌ها اندک است و کشور ما نیاز به چنین پژوهش‌هایی دارد.

پژوهش‌های کاربردی و آزمایشگاهی اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد‌جواد فدایی ظهر امروز در پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه‌ در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان چهار درصد از توان علمی خود را درگیر فعالیت‌های پژوهشی کاربردی کرده است که این آمار رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه سعی دارد این ظرفیت را به 15 درصد در سال جاری و سال آینده برساند، بیان داشت: از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم در این راستا استفاده می‌کنیم.

فدایی بر توجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی به پژوهش‌های کاربردی و آزمایشگاهی تاکید کرد و گفت: برای اینکه همایش‌های ما از یکنواختی و غیرپویایی خارج شوند، باید شاخص‌ها و معیار‌های سنجشی و مقایسه‌ای برای آنها تعریف کنیم.

وی عنوان کرد: کیفیت و نوع مقالات همایش‌ها‌ باید با هم سنجیده شوند تا در راستای پویایی همایش گامی برداشته باشیم.برای پنجمین بار است که‌ همایش ملی زلزله و سازه‌ از سوی جهاد دانشگاهی استان کرمان به طور مستمر برگزار می‌شود که می‌تواند محاسن‌های بسیاری در پی داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان از محاسن برگزاری چنین همایش‌هایی را انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی منسجم و برنامه‌ریزی شده دانست و گفت: یکنواختی و عدم پویایی چنین همایش‌هایی آفت است.

وی برگزاری این همایش به صورت بین‌المللی از سال آینده را راهی برای پویایی و فعال‌تر شدن این همایش عنوان کرد.

فدایی به تقارن برگزاری این همایش با روز بزرگداشت ریاضیدان بزرگ شیخ‌بهایی‌ اشاره داشت و خاطرنشان کرد: پژوهش‌های مهندسی این عالم بزرگ قابل توجه جوانان و دانشجویانی است که قدم در این راه گذاشته و با الگو‌گیری از این دانشمند با اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت‌های تحقیقاتی بپردازند.


3560875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است