سیاسی 23:50 - 27 شهریور 1393
نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی های ایران برای حل مشکلات جاری درمنطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) به وقت محلی با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.



بان کی مون در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش سازنده و موثری در حل مسائل منطقه دارد و باید از ظرفیت ها وتوانمندی های ایران در حل مشکلات جاری استفاده بیشتری بشود.



دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشریح اقدامات این نهاد در نقاط مختلف و از جمله افغانستان، عراق، لیبی و لبنان و در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی گری، کمک کشورهای مختلف برای حل این مشکلات را بسیار مهم و موثر دانست و در این زمینه تصریح کرد که ایران نقش بسیار موثری در حل این مشکلات دارد.



وی با اشاره به این که ایران بازیگر مهمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود و می تواند نقش سازنده ای را در حل مشکلات جاری ایفاء کند بر ضرورت استفاده های گسترده تر از ظرفیت ها و توانمندی های ایران تاکید کرد.



در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل و موضوعات مختلفی از جمله عراق ، افغانستان، افراطی گری، مسئله گسترش تروریسم در منطقه و روند مذاکرات هسته ای گفت و گو و تبادل نظر کردند.



ظریف نیز در این دیدار دیدگاهها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ ثبات و امنیت منطقه، روابط با همسایگان و روند همکاریها با دولت جدید عراق را تشریح و خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به تلاش برای تقویت امنیت منطقه و برقراری روابط مثبت و سازنده با همسایگان می داند.



وی افزود: کمک به بهبود شرایط موجود و مبارزه با افراطی گری و تروریسم یکی دیگر از موضوعاتی است که ایران همواره خود را متعهد به انجام آن ها دانسته است.



ظریف ضمن مرور گفتگوهای هسته ای با کشورهای 5+1 وابراز آمادگی قاطع جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به راه حلی جهت از میان برداشتن این مشکلات اظهار داشت: ما نسبت به حصول توافق خوشبین هستیم و معتقدیم رسیدن به توافق امکان پذیر است.



وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران آن را در مغایرت با آن چه که به طور حقیقی در ایران جریان دارد خواند.



ظریف با تشریح وضعیت موجود در ایران و ویژگی های مثبت و منحصر به فرد جامعه ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، انتشار گزارش مذکور را حاصل نیت های سیاسی دانست و گفت: اینکه در منطقه ما ، فقط در مورد کشور ایران گزارش منتشر می شود قابل پذیرش نیست و تهیه چنین گزارش هایی در واقع گواهی بر تداوم برخوردهای سیاسی دوگانه با مسائل مربوط به حقوق بشر است.



وی با اشاره به فوت یک تبعه ایرانی که با اتهامات بی اساس در فیلیپین زندانی بود، خواستار توجه این نهاد بین المللی به وضعیت و حقوق اتباع ایرانی و اقدامات خلاف مقررات بین المللی علیه آنان در نقاط مختلف جهان شد.



ظریف همچنین اضافه کرد: دولت ایران خود را نسبت به ارتقاء و بهبود وضعیت حقوق بشر کاملا متعهد می داند و برنامه ها و اقدامات زیادی را در این زمینه در دستور کار خود دارد.



گفت و گوهای هسته ایی میان ایران و گروه 1+5 در حاشیه ی نشست سالانه ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امیدها را به منظور حل اختلاف نظرها و نزدیک شدن هر چه بیشتر خواسته های دو طرف به یکدیگر افزایش داده است.



دور تازه گفت وگوهای هسته ایی میان ایران و گروه 1+5 (شامل روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان) در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر امروز پنج شنبه (27 شهریور ماه) در نیویورک برگزار شد.



وزیر امور خارجه کشورمان که در صدر هیاتی دیپلماتیک سه شنبه به نیویورک سفر کرد، دیروز چهارشنبه در یک ناهار کاری با کاترین اشتون سرپرست گروه مذاکره کننده با ایران، دور تازه ی گفت و گوها را کلید زد.



بسیاری از ناظران بر این باورند این دور از گفت و گوها با توجه به برگزاری آن در حاشیه نشست مجمع عمومی و حضور سران برخی از کشورهای مذاکره کننده، نقش مهمی در کاهش میزان اختلاف نظرها خواهد داشت.



اروپام-4-541**380

انتهای پیام /*


4749367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است