فرهنگی‌هنری 09:59 - 29 مهر 1393
گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حالی اکران تعدادی از فیلم‌ها را آغاز کرده که علی رغم اعلام قبلی مبنی بر نمایش «خانه پدری» در این گروه،‌ هنوز خبری از وضعیت نمایش آخرین ساخته کیانوش عیاری نیست.

آخرین وضعیت اکران «خانه پدری»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری ایسنا،‌ اوایل شهریورماه مدیراجرایی و دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» از مذاکره برای اکران فیلم «خانه پدری» در این گروه خبر داد.

امیرحسین علم‌الهدی طبق نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری این گروه،‌ «خانه پدری» کیانوش عیاری را دارای‌ شاخص‌های جدی هنر و تجربه معرفی کرد که می‌توان امکان نمایش آن را در این گروه فراهم کرد،‌ اما با وجود اینکه وی اعلام کرده بود در این باره مذاکره‌ای را با وزارت ارشاد برای نمایش «خانه پدری» در گروه هنر و تجربه داشته‌اند و منتظر پاسخ هستند، هنوز اتفاقی نیفتاده است.

محمدرضا فرجی،‌ مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای،‌ درباره تکلیف اکران این فیلم که هنوز مجوز نمایش آن صادر نشده است، به خبرنگار ایسنا توضیح داد: علی‌القاعده تکلیف باید ابتدا با توسط مالک یا تهیه‌کننده منشخص شود یعنی باید قراردادی میان تهیه‌کننده و پخش‌کننده منعقد شود،‌ تا برای اکران اعلام آمادگی شود.

او در پاسخ به اینکه طبق اخبار منتشر شده،‌ پیش از این، پیگیری این مسئله در گروه هنر و تجربه انجام شده بود، گفت: آقای علم‌الهدی اعلام آمادگی کردند که «خانه پدری» را در این گروه اکران کنند، اما باید ابتدا تقاضای رسمی ارائه شود تا بعد در شورا (پروانه نمایش) ‌مطرح و نسبت به صدور مجوز تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا،‌ صحبت از بررسی فیلم برای صدور مجوز اکران در حالی مطرح می‌شود که تا به حال به دلیل مخالفت عیاری با حذف صحنه‌ای از فیلمش پروانه‌ای صادر نشده است.

عیاری تاکید دارد که در این فیلم قصد سیاه نمایی نداشته و فقط به دنبال طرح یک آسیب اجتماعی بوده است.

البته چندی قبل حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از برگزاری جلسه‌ای با حضور چند جامعه‌شناس و روان‌شناس خبر داد تا طبق نظر آن‌ها و جمع‌بندی نهایی چگونگی نمایش فیلم مشخص شود ولی گویا این جلسه هنوز تشکیل نشده است.

به گزارش ایسنا،‌ فیلم «خانه پدری» که چند سالی از ساخت آن می‌گذرد به سه مقطع تاریخی یک خانواده می‌پردازد که امکان نمایش پیدا نکرده و در دوره جدید مدیریت سازمان سینمایی هم موفق به دریافت مجوز اکران نشده است. هر چند در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر این فیلم محدود به نمایش درآمد ولی مشخص نیست آیا امکان اکران عمومی آن حتی با تعیین محدودیت سنی فراهم می‌شود یا خیر.

انتهای پیام


4999672
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است