اقتصادی 08:40 - 07 آذر 1393
دبیر انجمن صنعت سیمان خبر داد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش تولید و صادرات سیمان و کلینکر نسبت به هفت اول ماه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 11 میلیون تن سیمان و کلینکر صادر شده است.

صادرات بیش از 11 میلیون تنی سیمان در سال جاری

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طبق آمار، در هفت ماه امسال میزان تولید کلینکر پنج درصد افزایش داشته است؛ به طوری که در این مدت 45 میلیون تن کلینکر تولید شده است.

وی میزان تولید سیمان در این مدت را 41 میلیون و 600 هزار تن عنوان و اظهار کرد: میزان تولید سیمان و کلینکر امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

شیخان در خصوص میزان صادرات سیمان و کلینکر گفت: در هفت ماهه امسال حدود هشت میلیون و 130 هزار تن کلینکر و سه میلیون و 660 هزار تن سیمان صادر شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مجموعه صادرات سیمان و کلینکر را در هفت ماه اول امسال 11 میلیون و 800 هزار تن عنوان و اظهار کرد: در مجموع صادرات سیمان و کلینکر 3.4 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت خوب صنعت سیمان طی این مدت گفت: هیچ وارداتی در زمینه مواد اولیه سیمان صورت نمی گیرد و تنها در بحث تجهیزات و قطعات یدکی تولید سیمان واردات انجام می‌شود.

شیخان تاثیر تحریم‌ها را در صنعت سیمان بسیار ناچیز عنوان و اظهار کرد: صنعت سیمان توانسته است به بومی سازی دست یابد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که در فصل زمستان گاز کارخانه‌های سیمان در برخی مناطق کم و در برخی مناطق قطع می‌شود، اظهار کرد:‌ طی توافق‌نامه‌ای که با وزارت نفت داریم هر سال در فصل زمستان به جای گاز، نفت کوره‌ای را با قیمت پایه گاز به کارخانه‌های سیمان می دهند که امسال نیز این اتفاق افتاد.

انتهای پیام


5287258
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرابورس ایران نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی ۲۴ ساعته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌آبادی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است و ۸۰۰۰ خودرو به مردم تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا ۱۲ اردیبهشت امسال اصلاح و تکمیل کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنف جایگاه‌داران بنزین گفت: ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست و باید به سمت تخصیص سوخت به کد ملی برویم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید در نواحی جنوبی کشور خواهیم بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است