فرهنگی‌هنری 22:07 - 03 آبان 1393
مشهد - ایرنا - رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی دیجیتالی در کشور خبر داد و گفت: از این پس خانه های فرهنگ فقط عرضه کننده محصولات دارای مجوز از این وزارتخانه خواهند بود.

به گزارش ایرنا، 'مرتضی موسویان' روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال در مشهد افزود: 30 خانه فرهنگ در سراسر کشور فعالیت دارند که با توجه به رویکرد این مرکز برای یکسان سازی فعالیتهای خانه های فرهنگ در کشور تقاضا برای گشایش این خانه ها افزایش خواهد یافت.



وی اظهار کرد: با ساماندهی خانه های فرهنگ، این خانه ها نقاط تماس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طبقات مختلف خواهد بود تا به محض اینکه محصولی مجوز تولید بگیرد، خانه های فرهنگ این محصول را از تولیدکنندگان خریداری کرده و زیرپوشش قرار دهند.



وی ادامه داد: دستمزد تولیدکنندگان محصولات توسط شبکه ها از طریق خانه های فرهنگ پرداخت می شود تا حمایت لازم از این گونه محصولات در کشور انجام گیرد.



موسویان گفت: سیاست های حمایتی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سویی پیش خواهد رفت تا محصولی که برای عرضه آماده می شود به تعداد مورد نیاز در شبکه توزیع قرار داده شود.



وی با اشاره به اهمیت رسانه های دیجیتال افزود: در هزاره سوم با دو پدیده مواجه هستیم که یکی گذر از جامعه اطلاعاتی و دیگری ورود به جامعه شبکه ای است.



وی بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام گرفته در سال 2030 جامعه شبکه ای به بلوغ خود خواهد رسید به طوری که همه عوامل دخیل در آن هوش مصنوعی و امکان ارتباط گیری خواهند داشت.



وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اسناد بالادستی برای مجازی سازی آماده شده و در حال استفاده است، افزود: طرحهای مجازی سازی کشورهای دیگر فرصتی برای کشورهای در حال توسعه است که با مطالعه آنها هزینه های خود را برای پروژه های مربوط به مجازی سازی کنترل کرده و از نتایج طرحهای موفقیت آمیز آن کشورها بهره بگیرند.



وی گفت: کلید کاربردی کردن دستاوردهای جدید در فضای مجازی به دست صاحبان رسانه های دیجیتال است که متناسب با این نیاز در این مرکز سه معاونت با هدف تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات، صدور مجوزها و شناسنامه دار کردن همه رسانه های دیجیتال تشکیل شده است.



موسویان با اشاره به دیگر برنامه های این مرکز اظهار کرد: به دنبال هوشمندسازی فضای مجازی با دادن لگوهای هوشمند به سایت های برتر هستیم و امیدواریم تا پایان سال بسیاری از پروژه ها در این زمینه عملیاتی شود.



وی برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال را شروعی خوب برای هشت سال وقفه ای دانست که در این زمینه وجود داشته است.



وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در پنج استان دیگر کشور برگزار می شود که در سالهای آینده با افزایش امکانات در این زمینه پاسخگوی انبوه تقاضاها برای برپایی این نمایشگاه ها در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.



رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: به زودی یک نمایشگاه دائمی در فضای مجازی برای عرضه محصولات دیجیتالی توسط بخش خصوصی با حمایت این مرکز راه اندازی می شود.



وی افزود: سیستم توزیع در این نمایشگاه دائمی بر عهده بخش خصوصی است و فقط محصولات دارای مجوز این مرکز در آن توزیع می شوند، همچنین طی تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شد، این نمایشگاه قابل استفاده برای کاربران خارجی هم خواهد بود.



وی اظهار کرد: این مرکز به دنبال جریان سازی و فرهنگ سازی برای عضو گیری در یک شبکه اجتماعی با نام 'فرهنگ یار' است تا با همکاری اعضا، تحلیلی واقعی از فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم همسان و همزمان با رشد فرهنگی در فضای مجازی، عقبه حمایتی کار را تقویت کنیم.



نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا 9 آبان ماه از ساعت 14 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای عموم مردم است.



7489 / 664

انتهای پیام /*


5038256
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است