اجتماعی 13:28 - 02 بهمن 1398
دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در "داووس" با حمله به فعالان زیست‌ محیطی و هشدارهای آن‌ها درمورد بحران اقلیمی، از رهبران اقتصادی جهان خواست تا از گوش دادن به این "پیام‌آوران سرنوشت شوم" اجتناب کنند.

موضع تند ترامپ در برابر هشدارهای اقلیمی در اجلاس "داووس"

به گزارش ایسنا، تغییرات اقلیمی موضوع اصلی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست داووس ضمن ادعا بر رکورد رشد آمریکا، فعالان زیست محیطی در زمینه گرمایش زمین را با کسانی که از انفجار جمعیت در دهه ۱۹۶۰ و گرسنگی جمعی و قحطی گسترده در دهه ۱۹۷۰ میلادی می‌ترسیدند، مقایسه کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچون سخنرانی دو سال پیش خود در مجمع جهانی اقتصاد، بر سیاست "نخست آمریکا" و ارجحیت منافع ایالات متحده بر سایر کشورها تاکید کرد.

ترامپ در سخنرانی خود با بیان این که "افرادی که علاقه دارند زنگ خطرها را روشن کنند، همیشه یک چیز می‌خواهند و آن میل به تسلط و کنترل بر همه جنبه‌های زندگی ماست"، این افراد را "وارث طالع‌بین‌های احمقانه‌ دیروزی" خواند.

دونالد ترامپ به طور مستقیم از گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست که در میان مخاطبان این نشست حضور داشت، نام نبرد. این دو هم‌چنین مواجهه رودررو در این نشست نداشتند اما بسیاری، کنایه‌های ترامپ به فعالان زیست محیطی را متوجه گرتا تونبرگ دانستند.

ترامپ هم‌چنین اعلام کرد که آمریکا به ابتکار عملی برای کاشت، احیا و حفاظت از یک تریلیون درخت ملحق خواهد شد. این در حالی است که وی از سوی دیگر در سخنرانی خود از صنایع زغال سنگ و نفت حمایت کرد.

ترامپ این سخنرانی را در حالی ایراد کرد که ساعاتی بعد از آن، روند محاکمه استیضاح او در مجلس سنای آمریکا شروع شد.

 تنها ساعتی پس از اظهارات دونالد ترامپ، گرتا تونبرگ فعال ۱۷ ساله سوئدی که هدایت یک رشته اعتراض‌ها را در مدارس سراسر جهان عهده‌دار بوده تا خواستار اقدام فوری برای مقابله با گرمایش زمین شود، سخنرانی کرد.

این نوجوان سوئدی که برای دومین سال پیاپی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس سخنرانی می‌کرد با انتقاد از ادعای ترامپ مبنی بر حمایت وی از ابتکار عمل جدید برای کاشت یک تریلیون درخت اظهار داشت که کره زمین هم‌چنان در حال سوختن در آتش است و عدم واکنش افرادی مانند ترامپ باعث شعله‌ورتر شدن این آتش‌سوزی‌ها می‌شود. 

تونبرگ با بیان این که کاشت درختان راهکاری برای حفظ محیط زیست است، تاکید کرد: با این حال این راهکار کافی نیست و ما تنها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز نداریم، بلکه جهان باید انتشار این گازها را متوقف کند.

وی در این نشست سه خواسته اصلی خود را مطرح کرد که شامل توقف سرمایه گذاری در استخراج سوخت‌های فسیلی توسط شرکت‌ها، بانک‌ها، موسسات و دولت‌ها، پایان فوری همه یارانه‌های سوخت‌های فسیلی و خروج فوری از سرمایه‌گذاری‌ها در سوخت‌های فسیلی بود.

تونبرگ هم‌چنین تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم این کار را در سال ۲۰۵۰ میلادی، ۲۰۳۰ یا حتی ۲۰۲۱ انجام دهید. می‌خواهیم همین الان این اقدامات را انجام دهید. 

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، این فعال ۱۷ ساله مدافع محیط زیست در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشورها به اهداف تعیین شده در توافق پاریس پایبند نیستند و تنها در این مورد سخنرانی‌های طولانی ایراد می‌کنند.

انتهای پیام


10357210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است