استانی 17:53 - 25 آذر 1397
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طی یکسال گذشته 11 طرح تحقیقاتی غیرصنعتی توسط دفتر تحقیقات کاربردی ناجا در استان اجرا شده است.

اجرای 11 طرح تحقیقاتی غیرصنعتی ناجا در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایسنا، سرهنگ «بهروز نصرالهی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با اشاره به توفیقات دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان در طی سال 96_97 تصریح کرد: 31 مورد تألیف و تدوین مقاله علمی، چاپ 6 جلد کتاب و نشریه علمی، برپایی نمایشگاه علمی 2 مورد، انجام تحقیقات غیر صنعتی 11 مورد، برگزاری و مشارکت در همایش علمی 7 مورد و جذب 30 مورد پژوهشگر همکار طی سال گذشته توسط دفتر تحقیقات کاربردی ناجا در استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که 7 طرح تحقیقاتی غیر صنعتی نیز در دست اقدام است، ادامه داد: رشد 29 درصدی در تألیف و تدوین مقاله علمی و رشد 20 درصدی در چاپ و انتشار کتب و نشریه علمی نسبت به مدت مشابه دوره پیش از توفیقات دیگر دفتر تحقیقات کاربردی ناجا در استان است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که پروژه‌ها و تحقیقات زیادی در حوزه امنیت و نظم اجتماعی در استان با مشارکت با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرای در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، افزود: همه تحقیقات انجام شده در حوزه انتظامی استان 100 درصد کاربردی هستند.

نصرالهی با اشاره به این‌که تنها یک دفتر تحقیقات کاربردی ناجا در استان فعال است، یادآور شد: 38 رابط دفتر تحقیقات در شهرستانهای 17 گانه استان فعالیت دارند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که دفتر مذکور از سال 87 در استان تأسیس شده است، افزود: دفاتر تحقیقات کاربردی استانی با هدف تولید دانش پلیسی با نگاه پاسخ‌یابی علمی، کاربردی در گسترده جغرافیایی استان، دانش‌محور ساختن تصمیم‌گیری‌ها در سطح فرماندهی انتظامی استان‌ها و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعات کاربردی مرتبط با وظایف و مأموریت‌های محوله و پشتیبانی علمی از واحدهای درون‌سازمانی و کاربست و کاربردی کردن نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته تشکیل شده است.

نصرالهی با اشاره به چشم‌اندازهای دفتر تحقیقات کاربردی خاطرنشان کرد: مشارکت پژوهشگران، نخبگان و صاحب‌نظران حوزه تحقیق و پژوهش برای تبیین و پاسداشت علمی امنیت، دانش‌محوری، آینده‌پژوهی، کشف و درک به موقع و صحیح نیازهای دانشی، علمی و فناوری، برخورداری از نیروهای توانمند علمی و ظرفیت‌های تعامل سازنده با نخبگان برخی را از چشم‌اندازهای دفتر تحقیقات کاربردی ناجا می‌توان نام برد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز یادآور شد: توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق، تألیف کتب و مقالات علمی و تخصصی با حضور اساتید برجسته، اجرای پژوهش‌های تحقیقی، برگزاری سخنرانی و کنفرانس‌های علمی، تشکیل اتاق فکر و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه نظم  امنیت اجتماعی بخشی از فعالیت‌های کاری این بخش است.

انتهای پیام


10001758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است