اجتماعی 02:07 - 01 شهریور 1393
گلستانی خبر داد:
معاون بهره برداری سازمان اتوبوسرانی کرج از بازگشت 100دستگاه بازسازی شده به چرخه اتوبوسرانی و ارائه خدماتی به شهروندان خبر داد.

 سیامک گلستانی، معاون بهره برداری سازمان اتوبوسرانی کرج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با کمبود اعتبارات در خرید اتوبوس جدید و با توجه به این که در حال حاضر 20درصد از اتوبوس‌های کرج فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی است اظهار داشت: تا پایان سال93، 100 دستگاه اتوبوس بازسازی شده مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی جهت ارائه خدمات به شهروندان به چرخه اتوبوسرانی باز می‌گردد.



وی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی 1600دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که از  این میان 900دستگاه فعال در خطوط هستند و اتوبوسرانی 20درصد جابه جایی شهروندان را در سطح شهر به عهده دارد. به عبارت دیگر روزانه 500هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی جا به جا می‌شوند.



وی در خصوص ارائه خدمات توسط بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: در حال حاضر 70درصد اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی و30درصد متعلق به بخش دولتی است که از میان 600دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و 300دستگاه در بخش دولتی به  ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.



گلستانی در خصوص کمبود ارائه خدمات به شهروندان تصریح کرد: ترافیک،  مشکلات معابر شهری، همچنین پراکندگی شهری از مواردی است که ناوگان اتوبوسرانی نمی‌توانند ارائه خدمات مطلوبی به شهروندان داشته باشند و با توجه به این که معضل ترافیک نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت دارد، طرح زوج و فرد را تنها راه حل مشکل ترافیک کرج دانست تا اتوبوسرانی سرویس دهی مطلوبتری به شهروندان داشته باشد. بدین منظور این طرح به تصویب شورای ترافیک شهرستان کرج و استان البرز رسیده است که تا پایان بهمن ماه اجرایی خواهد شد و بعد از آن زمان بندی می‌توان درباره سرویس دهی مطلوب تر اتوبوسرانی تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ کرد.



این مقام مسئول بخش تبلیغات در اتوبوسرانی را نیز مفید ارزیابی نکرد و با توجه به ورود بخش خصوصی نیز هنوزبخش عمده‌ای از مشکلات وجود دارد، افزود:‌جهت تقویت ناوگان اتوبوسرانی و بخش خصوصی باید اعتبارات بیشتری از سوی وزارت کشور به این بخش اختصاص داده شود.



وی با اشاره به درخواست شهروندان برای افزایش خطوط در مناطق جدید کرج اظهار داشت: اختصاص اتوبوس به بخش‌های فعال در حال حاضر در اولویت است.

معاون بهره برداری ناوگان اتوبوسرانی در ادامه بیان کرد: در برنامه 5 ساله تا پایان سال95،400ایستگاه معمولی و 100ایستگاه مکانیزه در کرج ا حداث خواهد شد.  



وی ضمن این خبر اعلام داشت:‌ تا پایان مرداد سال جاری 41 دستگاه مکانیزه در کرج خواهیم داشت که از این میان  19ایستگاه مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی است و باقی نیز در آینده نزدیک مجهز به این سیستم خواهدشد و هم چنین اتوبوسرانی در نظر دارد ایستگاه‌هایی علاوه بر البرز کارت، سیستم پست بانک نیز در  آن طراحی شده در آینده در کرج نصب کند.



سیامک گلستانی در پایان در خصوص اعلام حضور زمان اتوبوس در ایستگاه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر برای نصب تابلوهای LED زمان حضور اتوبوس در ایستگاه از نظر مالی و اجرایی مشکلی وجود ندارد اما به لحاظ معضلات زیرساختی و ترافیک، زمان دقیق حضور اتوبوس در ایستگاه وجود ندارد و هم چنین در آینده نزدیک مشکل تأخیر دریافت اطلاعات دستگاه های کارتخوان البرز کارت به زیر 3 ثانیه کاهش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/




4537093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است