استانی 14:03 - 06 خرداد 1396
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:
بوشهر - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: آثار نویسندگان با موضوع آداب و رسوم استان بوشهر حمایت ویژه می‌شود.

آثار نویسندگان با موضوع آداب و رسوم استان بوشهر حمایت ویژه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده ماحوزی صبح شنبه در مراسم بزرگداشت سعدی در تنگستان اظهار داشت: شهرستان تنگستان همواره مهد نویسندگان بزرگی بوده است که آثار گران‌بهایی از این نویسندگان بر جای مانده است.

وی حضور در جمع اهل شعر و ادب را یک افتخاری دانست و اضافه کرد: برگزاری این نشست‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و جا دارد که از مسئولان برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اصحاب قلم و فرهنگ تنگستان همیشه جایگاه خاصی در استان داشته‌اند، افزود: تلاش ویژه برای پاسداشت زبان فارسی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد تا آداب، رسوم، مثل‌ها، متل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی که ریشه تاریخی در فرهنگ و ادب ما دارد و از گذشتگان به دست ما رسیده در میان مردم و به خصوص نسل جوان حفظ شود.

ماحوزی خاطرنشان کرد: انتظار از اهل قلم و فرهنگ و ادب این است که در راستای کمک به پاسداشت زبان مادری و نیز حفظ آداب و رسوم ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا این آداب و رسوم به دست فراموشی سپرده نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در صورت گردآوری این فرهنگ و خرده فرهنگ‌های اصیل ایرانی و بومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از چاپ این آثار حمایت خواهد کرد.


9131416
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است