استانی 21:41 - 08 اسفند 1395
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در مدارس موجب ایجاد نشاط و شادابی بیشتر در فضاهای آموزشی می شود.

توجه به پژوهش موجب نشاط علمی در مدارس می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جلسه شورای آموزش وپرورش استان قزوین یکشنبه شب در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین به ریاست سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد.

سالار قاسمی دراین جلسه گفت:حداقل ۶۰ درصد اعتبارات برای اجرای برنامه هاباتمام مشکلات اقتصادی از سوی دولت تدبیر وامید تامین شده که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان تصریح کرد: زمانی که اردوگاه دانش آموزی استان را تحویل گرفتیم اقدامات شاخصی در این مکان انجام نشده بود ولی با اعتباراتی که در دولت اختصاص یافته فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

توسعه و تجهیز هنرستانها ضروری است

وی اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه حمایتی استاندار محترم شاهد تقویت بخش صنعت هستیم که این ظرفیت می تواند در توسعه فعالیتهای هنرستانهای فنی و حرفه ای نیز موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد:برخی واحدهای صنعتی به نیروهای فنی نیاز دارند که میتوانیم با یک ساماندهی مناسب این نیاز را از دانش آموزان هنرستانی که فارغ التحصیل شده اند تامین کرد.

وی یادآورشد: خوشبختانه با توجه استاندار و فرمانداران به آموزش و پرورش تعامل خوبی در این حوزه داریم اما همچنان نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتری هستیم.

قاسمی گفت: تشکیل یک کارگروه ویژه با حضور فرمانداران، برنامه و بودجه می تواند برای شناسایی ظرفیت ها استفاده شود تا بتوانیم برای ساماندهی کارها بهتر عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: وقتی سهم گرایش دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش از ۲۷ درصد به ۹ درصد کاهش یافته باید به فکر چاره باشیم و این نقیصه را با فرهنگ سازی و بیان مزایای این رشته جبران کنیم.

هدایت تحصیلی جدی گرفته شود

قاسمی هدایت تحصیلی دانش آموزان را موضوعی بسیار مهم دانست و گفت: از رسانه ها انتظار داریم نسبت به فرهنگ سازی درخصوص هدایت تحصیلی مشارکت بیشتری کنند ودراین زمینه همکاری والدین هم ضروری است.

وی اضافه کرد: رشته علوم انسانی و فنی و حرفه ای می تواند راه نجات کشور باشد و به اشتغال جوانان کمک موثری کند و توجه به این رشته را جدی خواهیم گرفت.

وی بیان کرد:باتامین منابع مالی ازمحل عوارض شهرداری ومالیات بر ارزش افزوده ظرفیتی برای تجهیز و توسعه هنرستانها می تواند فراهم شود که در این زمینه نیز انتظار مساعدت داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در صورت همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین امیدواریم در فروردین ماه سال آینده نیز نمایشگاه فرهنگ و اقوام و ملل را برگزار کنیم.


8861159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است