فرهنگی‌هنری 10:35 - 16 خرداد 1399

«چرنوبیل» پیشتاز نامزدی در بفتای ۲۰۲۰/ یک رکورد دیگر ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سریال درام «چرنوبیل» محصول اچ‌بی‌او و اسکای با کسب نامزدی در ۱۴ بخش از جمله بهترین مینی‌سریال، در میان جوایز بفتای تلویزیونی پیشتاز شد.

«چرنوبیل» با این رقم توانسته است در رکوردی که سال پیش «کشتن ایو» در تاریخ این جوایز به جای گذاشت و در ۱۴ بخش نامزد کسب جایزه شد، شریک شود.

این سریال در بخش‌های مختلفی نامزد کسب جایزه شده است که شامل طراحی لباس، کارگردانی، تدوین، گریم چهره و مو، موسیقی متن، عکاسی، نور، طراحی تولید، گروه بازیگران، صدا، جلوه‌های ویژه، نویسندگی، بازیگر اصلی مرد برای جارد هریس، بهترین مینی سریال و بازیگر مرد نقش مکمل برای استلان اسکارزگارد است.

در همین حال «تاج» محصول نت‌فلیکس نامزد کسب هفت جایزه در بخش‌های مختلف بفتا شد و سریال کمدی «فلی‌بگ» فوبی والر بریج محصول بی‌بی‌سی و آمازون و تریلر «وظیفه / شرم» نتفلیکس نیز هر یک ۶ نامزدی به دست آوردند.

«نیروی اهریمنی او» اقتباسی از رمان فیلیپ پولمن محصول بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او و «فضیلت‌ها» به قلم شین میدوز و جک تورن برای چنل ۴ نیز در پنج بخش شانس دریافت بفتا را کسب کردند. «کشتن ایو» امسال در چهار شاخه نامزدی بفتا را کسب کرد.

به جز «کشتن ایو» در راس فهرست نامزدهای بفتای تلویزیونی، «تاج» سال ۲۰۱۷ توانسته بود ۱۳ نامزدی کسب کند و در سال ۲۰۱۸ نیز در ۱۰ بخش نامزد شده بود. «تالار گرگ» نیز در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب نامزدی در ۱۰ بخش شده بود.

امسال در میان نامزدها ۲۲ درصد شانس دریافت جوایز به چهره‌های رنگین پوست داده شده است.

در مجموع در میان نامزدهای امسال شبکه بی‌بی‌سی ۷۹ نامزدی، شبکه اسکای ۲۵ و نت‌فلیکس با ۲۴ نامزدی بیشترین آمار نامزدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی که قرار بود طبق برنامه تعیین شده جوایز بفتا در بهار ۲۰۲۰ اهدا شود، معرفی نامزدها و اهدای جوایز به دلیل شیوع کرونا ویروس به تعویق افتاد.

اکنون اهدای جوایز تلویزیونی ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) و اهدای جوایز کرافت تلویزیونی دو هفته زودتر و در ۱۷ جولای (۲۷ تیر) انجام می‌شود. هر دوی این رویدادها در استودیوهای خالی و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و نامزدها جوایزشان را به صورت مجازی دریافت می‌کنند.

شماری از مهمترین بخش‌ها و نامزدهای آن‌ها عبارتند از:

در بخش بهترین سریال درام «تاج»، «آخر دنیای لعنتی»، «جک جنتلمن»، «وظیفه / شرم» با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین بازیگر زن کمدی بمیسولا اکیوملو، فیبی والر بریج، سارا کندال، شیان کلیفورد نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر مرد کمدی عبدالله افضل، جیمی دیمیتریو، شوتی گتوا و یوسف کرکور نامزد هستند.

در بخش بهترین بازیگر مرد کالم ترنر، جارد هریس، استیون گراهام، تاکهیرو هی را نامزد شده‌اند.

نامزدهای بهترین بازیگر زن نیز شامل گلندا جکسون، جودی کومر، سامانتا مورتن و سوران جونز است.

در بخش بهترین مینی‌سریال نیز «اعتراف»، «چرنوبیل»، «قربانی» و «فضیلت‌ها» با هم رقابت خواهند کرد.

در بخش بهترین سریال بین‌المللی نیز «سرخوشی»، «وراثت»، «غیرقابل باور» و «وقتی ما را می‌بینند» رقابت دارند.

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز شامل جو ابسالم، جاش اوکانر، استلان اسکارزگارد و ویل شارپ است.

در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز هلن بیهان، هلنا بونهام کارتر، جاسمین جابسون و نائومی آکی نامزد شده‌اند.


10560693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است