استانی 11:55 - 05 اردیبهشت 1393
امام جمعه دیلم:
امام جمعه دیلم گفت: با وجود تنگناها و مشکلات در بخش بهداشت و درمان وضعیت بهداشت شهرستان خوب و رضایت‌بخش است.

وضعیت بهداشت و درمان در دیلم رضایت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار مدیران شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: سلامت یکی از برکاتی است که خداوند به انسان عطا فرموده و از سرمایه‌های زندگی و نعمت‌های ناشناخته است.

وی افزود: طبق فرمایش معصوم امنیت و سلامت دو نعمتی است که مردم قدرش را نمی‌دانند و زمانی که آنرا از دست می‌دهند قدر آن را می‌دانند.

امام جمعه دیلم بیان داشت: جامعه سالم جامعه‌ای است که در هر عرصه سالم، کامل و پویا باشد هم در بعد سیاسی، روانی و هم در ابعاد اجتماعی و اقتصادی.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخوانیم سلامتی را برای جامعه به ارمغان بیاوریم باید همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به کمک هم بیایند و همه سازمان‌ها و افراد تاثیرگذار باید دست به دست هم دهند تا شاهد یک جامعه سالم و افراد سالم باشیم.

حسینی بوشهری تصریح کرد: جامعه باید دارای امنیت، آسایش و رفاه باشد تا بتواند به رشد و بالندگی و اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برسد.

وی مطرح کرد: بهداشت یک هنر است هنری که ما بتوانیم از بیماری‌ها جلوگیری کنیم و عمر انسانها را بالا ببریم و با اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی، راه‌های دستیابی به سلامت، خدمات درمانی،پزشکی و مراقبتی را فراهم کنیم.

این مسئول بیان کرد: شاخص‌ها و آمارهای ارائه شده نشان از رتبه خوب شهرستان دیلم در بین سایر شهرستان‌هاست و این با تلاش و کوشش رئیس شبکه و مجموعه مدیران موفق مجموعه بهداشت و درمان میسر شده است.

امام جمعه دیلم به کمبودهای موجود در بخش بهداشت ودرمان شهرستان اشاره کرد و افزود: باوجود تنگناها و مشکلات در بخش بهداشت و درمان وضعیت بهداشت شهرستان خوب و رضایت‌بخش است.

وی افزود: خودمراقبتی مسئولیت ما در قبال خانواده، جامعه و حتی حیوانات و محیط زیست را هم شامل می‌شود.

حسینی بوشهری ابراز داشت: از نظر دینی حفظ سلامتی دارای پاداش است و عدم توجه به سلامتی دارای عقوبت اخروی است مثل کسی که دارای بیماری است و در ماه رمضان به دلیل تعبد و افراط روزه می‌گیرد درحالی که روزه گرفتن او نه تنها ثواب ندارد بلکه دارای عقوبت است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی اوقات خود درمانی انسان موجب می‌شود نسبت به توصیه‌های پزشکی احساس مسئولیت نکند و دچار مشکلات و عوارض بیشتری شود.

امام جمعه دیلم اشاره کرد: سلامت به منزله ارزش دینی است و مردم باید با آموزش و رعایت مسایل بهداشتی این ارزش را پاس بدارند و قدرش را بدانند.

وی بر اطلاع‌رسانی مسایل بهداشتی به مردم در طول سال در مراسم نمازجمعه، مراسمات مذهبی و شبهای محرم و صفر تاکید کرد و از دست اندرکاران شبکه بهداشت خواست تا از این فرصت‌ها برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنند.

حسینی بوشهری عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و سایر نیروهای بهداشت می‌توانند با حضور در نمازجمعه، مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها نکات پزشکی و بهداشتی را به مردم آموزش دهند.

امام جمعه دیلم به تاثیر مسایل اعتقادی در حفظ سلامتی اشاره کرد و افزود: باید مسایل پزشکی و اطلاعات بهداشتی را با اعتقادات مردم عجین کنیم و از این طریق سلامت مردم را ارتقاء دهیم.

وی به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: شعار امسال فقط به موضوع فرهنگ و اقتصاد نپرداخته و سلامت هم جزو موضوعات این شعار است که همگان باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

حسینی بوشهری به پاداش و اجر معنوی کار در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: باید سعی و تلاش کنیم و وجدان کاری را در نظر بگیریم و به سلامتی و بیماری‌های خودمان هم رسیدگی کنیم.


3571143
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است