فرهنگی‌هنری 08:31 - 09 شهریور 1393
فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن بازدید از نمایشگاه «ایران‌ نوشت» گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها در 15 سال گذشته زیر دریا حضور پیدا کرده است و این در دنیا بی‌نظیر است و دانستن این مطلب توسط نسل جوان می‌تواند در تشویق آنها به کسب علم و دانش مؤثر باشد.

اعلام آمادگی ارتش برای کمک به طراحان دفاتر تحریر ایرانی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی «ایران نوشت» برای دومین‌ بار در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

تاکنون از این نمایشگاه مقامات لشگری و کشوری، فرهنگی و سیاسی  نظیر حجت‌الاسلام رسایی، لاله افتخاری، همسر شهیدداریوش رضایی‌نژاد، خانواده شهید بهنام محمدی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، سیدمجید حسینی مدیرعامل مؤسسه نشر شهر و حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بازدید کرده و به ارائه نظرات و پیشنهاداتی پرداختند که در ذیل از خاطرتان می‌گذرد:

* دریادار سیاری: چند دفتر تحریر با تصاویر دریایی خریداری کردم

در ابتدا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به همراه خانواده خود از دومین نمایشگاه «ایران نوشت»، بازدید کرد، گفت: انسان در هر سن و سالی هم که باشد، بوی دفتر، کتاب و قلم، ذوقی در درون انسان ایجاد می‌کند که انسان را به سمت این لوازم ترغیب می‌کند. خوشحالیم که چنین امکانی را برای خانواده‌ها فراهم آورده‌اند تا با سلیقه خود نوشت‌افزار مورد نیاز خود را با طرح‌های با مفاهیم بومی انتخاب کنند. ما هم همراه با خانواده و بچه‌ها در این نمایشگاه حاضر شدیم تا نیازهای نوشت‌افزاری خود را از این نمایشگاه تهیه کنیم. همه اعضای خانواده محصولات با تصاویر دریایی خریده‌اند و خودم هم چند جلد از این دفاتر را خریداری کردم.

وی اضافه کرد: ویژگی مهم نمایشگاه «ایران نوشت»، حضور تصاویر شخصیت‌های ملی و مذهبی بوده که بر روی دفاتر چاپ شده است و می‌تواند نوید بخش حضور تمام چهره‌های با ارزش در فرهنگ کشورمان باشد. استفاده از توانمندی‌های نظام، امیدها را در بین نسل جوان بالا می‌برد.

* تولیدکنندگان برای تهیه تصاویر دفاتر تحریر می‌توانند از ارتش نیز کمک بگیرند

دریادار سیاری ادامه داد: به عنوان مثال تصویر «ناوشکن جماران» که مظهر قدرت خاص جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان است و امروز ما بین 7 کشور سازنده ناوشکن در دنیا هستیم و فناوری جمهوری اسلامی در این زمینه در دنیا بی مثال است. چاپ تصاویر لباس نیروی دریایی بر روی جلد دفاتر که زیبایی خاصی دارد و جوان پسند است و چاپ عکس‌هایی از زیر دریایی‌ها برای من جالب بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها در 15 سال گذشته زیر دریا حضور پیدا کرده است و این در دنیا بی‌نظیر است و دانستن این مطلب توسط نسل جوان می‌تواند در تشویق آنها به کسب علم و دانش مؤثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش ایران «زیردریایی طارق» را دارد که زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصر به خود را داراست و پیشنهاد می‌کنم از تصاویر این زیردریایی هم بر روی جلد دفاتر استفاده شود. تولید کنندگان این عرصه می‌توانند با ما ارتباط بگیرند تا با ایده‌ها و ارتباط دادن آنان به مسئولان، شاهد محصولات بهتر و متنوع‌تری باشیم.

* حسینی: باید شخصیت‌ها را از فیلم‌نامه بسازیم

در ادامه سیدمجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر ضمن بازدید از دومین نمایشگاه «ایران نوشت» با اشاره به این مطلب که توسعه نوشت‌افزار بومی و توسعه تولید داخل دارای چهار بخش است، بیان داشت: «تولید»، «ترویج»، «توزیع»، «مصرف» و «تقویت» آنها یک عملیات چهارگانه است که نمایشگاه ایران‌نوشت در بخش ترویجی و توزیعی این پروسه است.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم جذابیت ترویج را از طریق تقویت شخصیت‌های جذاب و توسعه توزیع را به روش‌های مختلف از قبیل کاهش قیمت و توزیع بن‌های خرید ایجاد کنیم، افزود: درصدد تقویت این بخش نیز هستیم تا تمامی افراد و سلیقه‌ها بتوانند از محصولات استفاده کنند.

* کالایی شدن شخصیت‌ها، در تقویت متن فیلم نامه‌هاست

حسینی با اشاره به این مطلب که شخصیت‌ها یا کاراکترها در فیلم‌نامه ساخته می‌شوند و نه روی جلد دفتر، بیان کرد: نباید شیپور را از ته آن بنوازیم. این امکان وجود ندارد که کودکان و نوجوانان شخصیتی را که انیمیشن یا بازی آن را ندیده‌اند، بپذیرند.

وی عنوان کرد: کالایی شدن شخصیت‌ها یک حرکت پیچیده است که نقطه آغاز آن در تقویت متن فیلم نامه‌ها است و سپس در انیمیشن، فیلم سینمایی، بازی و در نهایت جلد دفاتر شکل می‌گیرد.

مدیرعامل مؤسسه نشر شهر گفت: این فرآیند باید در تمام بخش‌هایش انجام شود. البته کار خوبی شده که نیاز است هم‌افزایی بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مجمع نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی تلاش بسیار خوبی را در این راستا انجام داده است، اضافه کرد: بنده شاهد این تلاش بودم و استقبال خوبی هم از این نمایشگاه شده و طراحی‌های مناسبی انجام شده است، همچنین نکته قابل توجه این است که طراحی فضای داخلی این نمایشگاه نیز بسیار حرفه‌ای و شیک صورت گرفته و این نشان از تلاش مجمع نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی دارد.

حسینی ادامه داد: در نمایشگاهی که چند روز دیگر افتتاح خواهد شد، از تمامی ناشران مجمع دعوت به همکاری کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود بیشترین فروش مجمع در فروشگاه‌های ده‌گانه ما در سطح شهر باشد.

*علامتی: تمامی استان‌های کشور را از محصولات ایرانی پر می‌کنیم

در پایان، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بیان داشت: نمایشگاه «ایران نوشت» هم به صورت کمی و تنوع و هم به صورت کیفی بر اساس سلیقه‌های مخاطبان و دانش‌آموزان کار شده است و نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: این که به مفاخر و دانشمندان و افتخارآفرینان و غرور آفرینان کشور توجه شده و مهم‌تر از همه توجه به سبک زندگی اسلامی _ ایرانی بیشتر شده، قابل تقدیر است.

علامتی ادامه داد: قدرت خرید مردم مهم است و در این مراسم برای کسانی که متوسط جامعه هستند، محصولاتی در نظر گرفته شده است که جای کار بیشتری دارد، همچنین توجه به نگاه دخترانه و نگاه پسرانه و تفکیک جنسیتی از جمله مواردی بود که مورد توجه است اما در این مسیر نیز جای کار بیشتری وجود دارد.

وی توجه به پویانمایی برای کودکان را یکی از موارد مهم تلقی کرد و گفت: هر چه سن پایین‌تر می‌رود، تأثیرپذیری کودکان از پویانمایی‌ها بیشتر است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بیان کرد: ما وعده داده‌ایم و جلسه‌ای خواهیم داشت با مسئولان 32 گانه استانی که تا ساعاتی دیگر این جلسه برگزار خواهد شد و این را بر خود فرض می‌دانیم و قصد داریم همین نمایشگاه را با کمک مجمع تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی در همه استان‌ها برگزار کنیم.

وی هدف از این کار را تنها رسیدن محصول به دست مخاطبان دانست و تصریح کرد: به خاطر اینکه افراد امینی این محصولات را تولید کرده‌اند، می‌خواهیم حلقه وصل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده باشیم که این کار جزو پتانسیل‌های ما محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، دومین نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی «نوشت‌افزار» از 5 لغایت 10 شهریور سال جاری از ساعت 10 صبح الی 22 در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.


4605385
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است